Abstract | Tema diplomskog rada je: Komunikacija među adolescentima u srednjim školama. Namjera rada je bila istražiti komunikaciju među adolescentima u srednjim školama. Adolescenti prilikom komunikacije komuniciraju s tri ključne grupe, jednu čine njihovi vršnjaci, drugu čine nastavnici a treću roditelji. Stoga se ovim radom upravo željelo vidjeti kakve oblike komunikacije adolescenti koriste prilikom komunikacije s navedenim grupama. Obzirom da su dosadašnja istraživanja komunikacije među adolescentima ustanovila vrlo kompleksnu dimenziju komunikacije u kojoj valja uvažavati psihološki razvoj, socijalni status, tehnološki napredak te uopće društvenu svijest adolescenata o značaju komunikacije u ovom radu se također želi vidjeti kako i na koji način adolescenti u srednjim školama komuniciraju te kako njihovu komunikaciju vide roditelji i nastavnici.
Ovaj rad je nastojao predstaviti oblike, načine i stilove komuniciranja, tipove komuniciranja među učenicima srednjih škola i ostalim dionicima, rodne razlike koje se javljaju među učenicima te kako one utječu na način komuniciranja. Suvremeni adolescenti komuniciraju na dva temeljna načina izravno i neizravno adolescenti u današnjem vremenu sve više žive u virtualnom svijetu, gdje su Internet, tehnologija i mobilni telefoni postali mjestom njihova druženja, socijalizacije i komunikacije. S druge strane postala su važna sredstva mladih kojim osim zabave, imaju i pozitivnu obrazovnu i socijalizacijsku ulogu u razvoju adolescenata. Sudionici istraživanja su bili roditelji adolescenata i nastavnici. Na namjernom uzorku od 85 ispitanika pri čemu je 15 ispitanika činilo nastavnike adolescenata u srednjoj školi, 38 ispitanika su bili roditelji adolescenata, a 32 ispitanika su bili i roditelj i nastavnik adolescenata. U istraživanju su korišteni sljedeći alati istraživanja: anketa, analiza lateralnih izvora i elektroničko istraživanje. Anketa je sastavljena u elektroničkom obliku putem Google alata za provedbu anketa. Sadržava 10 pitanja, od čega su tri pitanja sociografska i demografska karakteristika (dob, spol, odnos s adolescentom – roditelj, nastavnik), ostalih 7 pitanja je vezano za predmet istraživanja. Pitanja su zatvorenog tipa, likertova skala i model odabira. Ovo istraživanje je pokazalo da se stil i način komunikacije adolescenata kreira upravo pod utjecajem referentnih grupa od čega veliku ulogu imaju obitelj i odgojno-obrazovne institucije, utjecaj medija je nedvojbeno važan u razvoju komunikacijskog stila adolescenata. |
Abstract (english) | The topic of the graduate thesis is Communication among Adolescents in Secondary Schools. The purpose of the paper was to explore communication among adolescents in secondary schools. Adolescents communicate with the three key groups, one of them being their peers, the other being teachers and third parents. Therefore, with this work, I wanted to see some forms of communication that adolescents used when communicating with the mentioned groups.
Given that the current communication of communication between adolescents has established a very complex dimension of communication in which the psychological development, social status, technological progress and social awareness of the importance of communication among the adolescents should be seen in this paper, it is also intended to see how the adolescents communicate in high schools and how their parents and teachers see their communication. This paper attempted to present forms, ways and styles of communication, types of communication between high school students and other stakeholders, gender differences that occur among students and how they affect the way of communication.
Teenagers communicate in two basic ways directly and indirectly. Adolescents are increasingly living in the virtual world today, where the Internet, technology and mobile phones have become the place for their socializing, socialization and communication. On the other hand, they are important means of youth, also have a positive educational and socialization role in the development of adolescents.
Research participants were parents of adolescents and teachers. In a deliberate sample of 85 respondents, with 15 respondents representing high school adolescents, 38 respondents were adolescent parents, and 32 respondents were both parents and adolescent teachers. The following research tools were used: survey, lateral source analysis and electronic research.The survey was electronically formatted via Google's survey tool. It contains 10 questions, of which three are sociological and demographic characteristics (age, sex, relationship with adolescent - parent, teacher), the other 7 questions are related to the subject of research. The questions are closed type, liqueur scaling and selection model.
This research has shown that the style and the way of communication of adolescents is created under the influence of reference groups, of which family and educational institutions play a major role, the influence of the media is undoubtedly important in the development of communication style of adolescents. |