Abstract | Slika je danas potpuno drugačijeg značenja nego što je bila u prošlosti. Najvažniji oblik slike je onaj „elektronski“. Za sliku više nisu potrebni slikari, ne trebaju nam platna i kistovi. U prošlosti bismo sliku povezali s umjetnošću, kao postupkom oblikovanja plohe bojom. Prije bismo između fotografije i slike razumijevali veliku razliku. Umjetnik je za svoje djelo imao puno veću slobodu oblikovanja, slikar je mogao stvarati i ono što postoji samo u njegovoj mašti, a fotografija je bila prizor iz stvarnosti. Čak se i to promijenilo, većina fotografija je danas obrađena u photoshopu i one više nisu odraz stvarnosti.
Danas je slika važan oblik komuniciranja. Svijet je prihvatio vizualnost kao najvažniji oblik informiranja, učenja i zabave. Primjeri su mnogobrojni – video-igre, filmovi i televizija samo su neki od dokaza da je vizualnost kao neverbalni oblik komunikacije preuzeo vodeću ulogu u digitalnom dobu. Ono što je ostalo jednako potrebno kao i prije su boje. Boje su i danas važan element vizualne komunikacije jer svaka predstavlja određene osjećaje i povezuje se s različitim područjima. Razliku čine fotografije, ilustracije i grafički dizajn kao sredstvo prijenosa ideje ili poruke, a slika kao jedino vizualno umjetničko djelo nema toliku važnost kao nekad. Rad će pojasniti značenje slike danas i kako se na sliku gledalo u prošlosti.
Novi mediji uvelike su promijenili ljudske živote. O tome govori prvi dio završnog rada. Što su mediji, a što su novi mediji, kakve promjene je donijelo doba interneta i hoće li novine nestati zbog pojave portala, odnosno online izdanja novina i časopisa?
Namjera ovog rada je istražiti naslovnice tjednika The Economist. Osim što ga možemo pronaći u tiskanom izdanju svakog četvrtka, od 1997. godine postoji i online izdanje koje je oblikovano kao časopis sa člancima, rubrikama, audio i video sadržajem.
Uz teorijsku podjelu rada, zadnji, odnosno praktični dio istraživanja podijeljen je u dva dijela. Sadržava anketu o povezanosti slike i teksta u člancima sa primjerima iz The Economista, te analizu slika koje su objavljene u navedenom tjedniku. |