No public access
undergraduate thesis
Percepcija fotografija na društvenoj mreži na primjeru Macho.hr portala

Nenad Kocijan (2014)
University North
University centre Varaždin
Department of Multimedia, Design and Application
Metadata
TitlePercepcija fotografija na društvenoj mreži na primjeru Macho.hr portala
AuthorNenad Kocijan
Mentor(s)Mario Periša (thesis advisor)
Abstract
Percepcija je proces u kojem onome što vidimo dajemo značenje i vezana je uz svakog pojedinca posebno. Isto tako svatko reagira na istu fotografiju različito, ali kada bi se radilo istraživanju na velikom broju fotografija s velikim brojem ljudi, mogli bi se pronaći obrasci ponašanja koji bi obilježavali tu skupinu. Danas kada vidimo na stotine fotografija po različitim društvenim mrežama, vrlo lako možemo odrediti one koje nam se sviđaju i one koje nam se ne sviđaju. Putem društvene mreže Facebook, svoju odluku ili sud također vrlo lagano možemo pokazati jednim klikom na gumb „Like“ ili po našem lajk. Kako se na Facebook društvenoj mreži nalazi milijardu i 300 milijuna ljudi, sama fotografija postaje vrlo javna i vrlo je lagano saznati da li je imala utjecaj na publiku. Istraživanjem tisuću fotografija na Facebook stranici portala za muškarce, pomoću interakcije moguće je analizom odrediti kakav utjecaj su imale, što točne vole vidjeti muškarci ove regije, ali i saznati koje to stvari ne vole vidjeti na fotografiji. Kako bi se dobio veći interes i interakcija na fotografijama, potrebno je pratiti rezultate analize i voditi brigu o tome što to točno želi vidjeti publika na koju ciljamo. Te informacije se također mogu primijeniti i na ostale aspekte marketinga i reklamiranja zbog činjenice da ovaj obrazac ponašanja na društvenoj mreži, uvelike pokazuje obrazac kakav vrijedi i u stvarnom životu i svakodnevici. „Think about what people are doing on Facebook today. They're keeping up with their friends and family, but they're also building an image and identity for themselves, which in a sense is their brand. They're connecting with the audience that they want to connect to. It's almost a disadvantage if you're not on it now.“ – Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka [8]
Committee MembersDarijo Čerepinko
Robert Geček
Mario Periša
GranterUniversity North
Lower level organizational unitsUniversity centre Varaždin
Department of Multimedia, Design and Application
PlaceKoprivnica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Mass Media
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeGraphical Studies: Multimedia, Design and Application
Academic title abbreviationbacc. ing. techn. graph.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2014-11-04
Parallel keywords (Croatian)fotografija interakcija publika društvene mreže Facebook analiza
Resource typetext
Access conditionNo public access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:253829
CommitterJasna Kosić