Abstract | U suvremenom svijetu sve više tiskanih medija okreće se digitalnom načinu poslovanja pa tako i kod tiskanih knjiga sve više autora se oslanja i na elektroničko izdavaštvo. Knjižnice su ograničene prostorom pa nerijetko nastaje i problem nedostatka primjeraka željenog autora, te je potrebno određeno vrijeme da se vrati u knjižnicu. Kod e-knjige se ne može desiti da nema dovoljan broj primjeraka ili da je knjiga previše oštećena što često zna biti problem kod tiskanih izdanja.
U Hrvatskoj je e-knjiga dostupna svim učenicima i studentima kao i njihovim profesorima, odnosno svima koji su u autorizacijskom sustavu znanosti i visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj u kojem svaki član koji pripada toj akademskoj i istraživačkoj zajednici u matičnoj ustanovi dobiva svoj AAI@EduHr elektronički identitet, odnosno korisničku oznaku i zaporku.
Namjera diplomskog rada je istražiti i analizirati interes učenika osnovnih škola za e-lektiru te napraviti web-stranicu s e-knjigama za Osnovnu školu Antuna i Ivana Kukuljevića, Varaždinske Toplice, što bi uvećalo vrijednost već postojećoj stranici škole i kako bi se učenike potaknulo na čitanje knjiga.
U radu su prikazane pozitivne i negativne strane uporabe e-knjige, kako se digitaliziraju i kako se koriste te koji su uređaji potrebni za njihovo čitanje. Pokazana je ukratko web-stranica i navedeno koje tehnologije su korištene. Istraživački dio rada je anketiranje učenika gdje su dobiveni odgovori koriste li e-lektiru i znaju li uopće da imaju tu mogućnost.
U digitalnom svijetu velik je problem piratstvo i upravljanje autorskim pravima. U ovom projektu bit će korištene samo javno dostupne knjige za koje je dobiveno i pismeno dopuštenje za korištenje. |
Abstract (english) | In the contemporary world, print-based media progressively redirects to the digital way of doing business, so when it comes to printed books, analogically, there is an increase in authors who rely on electronic publishing. Libraries are space limited, so a lack of desired author copies makes a problem more often, due to quite a lot of time for copy to be returned to the library. When it comes to an e-book, those problems are avoided and the book also cannot be damaged, which can often be a problem with printed editions.
In Croatia, the e-book is available to all pupils and students, also to their professors, as well as to all signed up to the Ministry of Science and Education's authorization system, where each academic and research community member receives his AAI@EduHr electronic identity, and a password at the parent institution.
The thesis intention is to explore and analyse the interest of primary school students in e-reading and create a website with e-books for the Elementary School Antun and Ivan Kukuljević, Varaždinske Toplice, which would increase the existing school webpage value and encourage students for books reading.
The thesis presents the positive and negative sides of the e-books use, how they are digitized and how they are used, and which devices are needed to read them. The website is shown briefly and it is stated which technologies were used. The thesis research part was a survey of students in order to gather information whether they use e-reading and whether they know at all that they have this opportunity.
In the digital world, piracy and copyright management are a severe problem. Only publicly available books, for which written permission has been obtained, were used in this thesis. |