Abstract | Mozak je centar cjelokupnog ljudskog djelovanja i kao takvog ga trebamo promatrati kroz sve stadije djetetovog razvoja. Njegova specifičnost je da se razvija postupno od područja koja su zadužena za najosnovnije radnje, zaključno s područjima mozga koja upravljaju najznačajnijim mentalnim funkcijama. Stručnjaci se slažu da je igra aktivnost pretežno vezana za djetinjstvo te smatraju da je povezana s procesom evolucije, u svrhu smanjenja biološke određenosti i ograničenosti organizma te da se tako stvaraju oblici ponašanja koji su nužni za opstanak. Djeca se prema tome, kao sredstvom koje njihov mozak potiče na razvoj, služe igrom. Ona je za njih način učenja, a kako se kroz igru razvija dijete tako se paralelno razvija i igra kao posljedica djetetovog razvoja. U igri djeca aktivno angažiraju sve svoje mogućnosti i sa sigurnošću pronalaze one igre koje potiču njihov psihički i tjelesni razvoj. Svijest roditelja o važnosti igre kroz generacije je sve veća. Sve više pažnje se pridaje igranju te se više ne smatra samo vrstom zabave kod djece, već se uočava koliko igra pomaže djetetu u njegovom razvoju i svladavanju vještina koje su mu potrebne kroz čitav život.
Tijekom izrade rada provedeno je istraživanje s ciljem dobivanja uvida u percepciju mišljenja i stavova roditelja o igri, kako igra utječe na njih i njihovo dijete, te koliko su upoznati s činjenicama što sve igra predstavlja i koliko pridonosi razvoju svakog djeteta. Istraživanje je provedeno u razdoblju od 20.09.2020 do 28.09.2020 i u njemu je sudjelovalo ukupno 269 sudionika. Rezultati su pokazali da je najveći postotak roditelja dobro informiran, odnosno znaju koliko je igra važna za razvoj njihovog djeteta, ali postoji i dalje određen broj roditelja koji toga nisu svjesni. Zato edukaciju roditelja o važnosti igre kontinuirano treba poticati, a u tome svoj doprinos daje i medicinska sestra kao jedna od sudionica u radu s roditeljima i djecom. |
Abstract (english) | The brain is the center of all human activity, and as such, we need to look at it through all stages of a child's development. Its specificity is that it develops gradually from the areas in charge of the essential actions, concluding with the brain's areas that manage the most important mental functions. Experts agree that play is predominantly related to childhood and believes that it is associated with evolution to reduce the biological specificity and limitations of the organism and thus create forms of behavior necessary for survival. Children, therefore, use play as a means of stimulating their brains to develop. It is a way of learning, and as the child grows through play, he develops and plays in parallel as a consequence of the child's development. In the game, children actively engage all their abilities and find those games that encourage their mental and physical development. Parents' awareness of the importance of play through generations is growing. More and more attention is paid to play, and it is no longer considered just a kind of fun for children, but it is noticed how much play helps the child in his development and mastering the skills he needs throughout life. During the paper's preparation, research was conducted to gain insight into the perception of parents' opinions and attitudes about play, how play affects them and their child, and how much they are aware of what play represents and contributes to each child's development. The research was conducted in the period from 20.09.2020 to 28.09.2020, and a total of 269 participants participated. The results showed that the largest percentage of parents are well informed, they know how important play is for their child's development, but several parents are not aware of it. Therefore, educating parents about the importance of play should be continuously encouraged, and the nurse gives her contribution as one of the participants in working with parents and children. |