Abstract | Pojava uskih grla, prometna zagušenja, povećana potrošnja goriva i onečišćenje okoliša temeljni su problemi velikih urbanih sredina, pogotovo, ako se radi o turističkim područjima gdje se uz lokalno stanovništvo prometnicama koriste i posjetitelji koji su za vrijeme ili nakon boravka uvijek u potrazi za nekim načinom prijevoza. S obzirom na određene kriterije lokalne ekonomske, socijalne i ekološke politike, usluge mobilnosti trebale bi biti prilagođene različitim ciljanim skupinama, a bez suvremenih tehničkih i operativnih rješenja nove usluge ne mogu biti kompatibilne s trenutnim sustavom privatnog prijevoza, što znači da pružatelji usluga prijevoza i IT sektor moraju biti usko integrirani u razvoj, uključujući jedinstvenu mogućnost putovanja. Uvođenjem koncepta MaaS (eng. Mobilitiy as a Service) očituje se u smanjenju ovisnosti o privatnim automobilima s velikim naglaskom na promjenu korisnikove svakodnevnice. Tako je koncept dizajniran za sve građane kako bi udovoljio njihovim potrebama za mobilnošću besprijekornog putovanja od točke A do točke B, jednostavnošću rezervacija i plaćanja svih integriranih usluga putem jedne platforme. S druge strane, u segmentu turističke djelatnosti, MaaS otvara posjetiteljima mogućnost pristupa širokom izboru javnih i privatnih prijevoznika putem digitalne platforme na dohvat ruke. Putovanje za svakog korisnika planira se zasebno prema prethodno prikupljenim podacima o potražnji i ponudi usluga prijevoza, kombinirajući ih s informacijama o preferencijama samih sudionika. Jednostavnije rečeno, putnik može planirati, rezervirati i platiti bilo koje putovanje, na bilo kojem mjesto i u bilo koje vrijeme. U tu svrhu provedena je anketa u kojoj su ispitanici različitih dobnih skupina iznijeli svoja mišljenja o korištenju novog koncepta mobilnosti, na temelju koje se analiziraju prednosti istog kao jednog od glavnih uvjeta održivog razvoja zajednice. |