undergraduate thesis
Terapijski postupci i edukacijske strategije za djecu s autizmom

Danijela Friščić (2016)
University North
University centre Varaždin
Department of Biomedical Sciences
Metadata
TitleTerapijski postupci i edukacijske strategije za djecu s autizmom
AuthorDanijela Friščić
Mentor(s)Jurica Veronek (thesis advisor)
Abstract
Autistični poremećaj globalni je razvojni poremećaj koji počinje u djetinjstvu, većinom u prve tri godine života, zahvaća gotovo sve psihičke funkcije i traje cijeli život. Karakteriziran je oštećenjem većeg broja razvojnih područja: socijalne interakcije i komunikacije, javljanje stereotipnih oblika ponašanja, interesa ili aktivnosti. Takav obrazac ponašanja utječe na mogućnost zadovoljenja osnovnih ljudskih potreba kao i na ukupnu kvalitetu života. Od iznimne je važnosti što ranije prepoznavanje poremećaja i postavljanje dijagnoze, kako bi se na vrijeme dijete uključilo u sustav pravilne i kontinuirane rehabilitacije i edukacije. Neophodna je svakodnevna skrb koja podrazumijeva poticanje normalnog razvoja djeteta u svim područjima života, poticanje samostalnosti i socijalizacije kao i suzbijanje nepoželjnih oblika ponašanja. Značajnu ulogu u tome ima cijeli tim stručnjaka, defektologa, logopeda, pedagoga i psihologa te psihijatra za dječju i mladenačku dob. S integracijskim pokretima su se povećale šanse osoba s posebnim potrebama da sudjeluju u aktivnostima društvene zajednice. Dokazano je da je najbolje integrirati dijete što je ranije moguće u društvenu zajednicu kako bi odnos između djece s posebnim potrebama i druge djece bio što produktivniji. Integracija je siguran put protiv stigmatizacije osoba s posebnim potrebama. Medicinska sestra kao član multidisciplinarnog tima sudjeluje u pomoći osobama i njihovim obiteljima u suočavanju s razvojnim poremećajem pritom im osiguravajući najbolju moguću kvalitetu života.
Committee MembersIvana Živoder
Jurica Veronek
Irena Canjuga
GranterUniversity North
Lower level organizational unitsUniversity centre Varaždin
Department of Biomedical Sciences
PlaceKoprivnica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOMEDICINE AND HEALTHCARE
Clinical Medical Sciences
Pediatrics
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeNursing
Academic title abbreviationbacc. med. techn.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-02-02
Parallel keywords (Croatian)autizam rana dijagnostika rehabilitacija edukacijske strategije medicinska sestra
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:991333
CommitterJasna Kosić