Abstract | Budući roditelji se tijekom trudnoće pripremaju za roditeljstvo, a rano povezivanje s djetetom započinje prenatalnim pripremama i pripremama za porod. Roditeljstvo je važno u rastu i razvoju djeteta i obuhvaća učenje različitih vještina, aktivnosti i znanja. Trudnice koje ranije planiraju porod i spremaju se za roditeljstvo tijekom trudnoće sigurnije su u sebe i cijeli proces poroda čime smanjuju anksioznost i strah. Smanjenjem straha i anksioznosti izbjegavaju se moguće komplikacije koje se mogu javiti tijekom poroda. U pripremi trudnice tijekom trudnoće veliku ulogu imaju zdravstveni djelatnici. Važno je da medicinska sestra trudnici prenese potrebno znanje i vještine. Trudnički tečajevi se mogu održavati kao individualni programi edukacije, tečaj za trudnice i njihove partnere te prilagođen program za trudnicu ili program u skupini što se postiže pohađanjem trudničkog tečaja kojeg bi trebali pohađati oba partnera. Važno je da se u cijeli program pripreme trudnice za porod i roditeljstvo uključi i partner. Porod je posebno iskustvo oba roditelja, partner pruža podršku čime se olakšava porođaj, a buduće majke se osjećaju sigurnije i manje tjeskobno. Za vrijeme pandemije SARS–CoV-2 su bile određene mjere zaštite u svrhu zaštite populacije od virusa, pa je tako zbog navedenih mjera i priprema trudnica bila organizirana različito od uobičajenog pristupa. Tijekom izrade završnog rada, provedeno je istraživanje s ciljem uvida pripreme za porod i roditeljstvo tijekom pandemije SAR–CoV-2, te percepciju učinkovitosti provedenih tečajeva i edukacija u specifičnim uvjetima. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 62 sudionice. Rezultati istraživanja su pokazali da da je vrlo visok postotak sudionica (54, 87,1%) upoznato sa značenjem trudničkog tečaja, a većina sudionica 33 (53,2%) je trudnički tečaj pohađalo online tijekom pandemije SARS–CoV-2. Iz rezultata je vidljivo da su 22 (35,5%) sudionice zadovoljne prenesenim znanjem, organizacijom i načinom izvođenja trudničkog tečaja, dok njih 22 (35,5%) tvrdi da je dobro, ali misle da bi bilo bolje održavanje trudničkog tečaja uživo u instituciji. 48 (77,4%) sudionica su u rezultatima odgovorile da je bolje održavanje trudničkog tečaja uživo u domu zdravlja/bolnicama, nego online, dok njih 7 (11,3%) smatra da je bolje održavanje trudničkog tečaja online. Stupanj kvalitete online trudničkog tečaja u najvećem postotku je ocijenjen je ocjenom 4 (21, 33,9%), njih 16 (25,8%) su ocijenile ocjenom 5 te su u potpunosti zadovoljne. Pokazalo se da bi 21 (33,9%) sudionica ponovo pohađala trudnički tečaj online, 20 (32,3) je odgovorilo vjerojatno, a njih 11 (17,7%) nije sigurno da bi ponovo pohađalo trudnički tečaj. Provedenim istraživanjem je utvrđeno da su trudnice zadovoljne prenesenim znanjem na online trudničkom tečaju, te da su bile spremne za porod i roditeljstvo. Budućim roditeljima je jako važna edukacija kako da se pripreme za porod i roditeljstvo, informacije koje će osigurati zdravo potomstvo, odnos između roditelja i djeteta, te konkretan odnos između roditelja i zdravstvenih djelatnika. |
Abstract (english) | During the pregnancy, future parents prepare for parenting, and the early connection with the child begins with prenatal preparations and preparations for child birth. Parenting is important in growth and development of a child, it includes teaching different skills, activities and knowledge. Pregnant women that start to plan birth and are getting ready for parenting are safer in themselves and the whole process of birth with what they reduce anxiety and fear. Reducing anxiety and fear they avoid possible complocations that can occure during child birth. In the preparation of child birth, health proffesionals have great impact. It is important that the nurse transfers necessary knowledge and skills. Pregnancy courses can be maintained as individual education programs, course for pregnant women and there partners or group program in a group which is achivied by attending from both partners. It’s important that in the whole program that prepares pregnant women for childbirth, parenthood also includes a partner. Childbirth is special experience for both parents, partner provides support to make an easier delivery, and it makes future mothers feel safe and less anxious. During SARS-CoV-2 pandemic there were certain measures for the purpose of protecting the population from the virus, so, due to the mentioned measures, the preparation of pregnant women was more organized than the usual approach. During the preparation of the final paper, research was conducted wirh the aim for the insight into childbirth and parenting during SARS-CoV-2, and the perception in effectiveness of the courses conducted in specific conditions. A total of 62 women participated in the study. Research results showed high percentage of participants (54,87,1%) has been familiar with the meaning of the pregnancy course, most of the participants 33 (53,2%) took online pregnancy course during SARS–CoV-2 pandemic. From the results it is visible that 22 (35,5%) are satisfied with transferred knowledge, organization and manner of conducting the pregnancy course, while 22 of them (35,5%) claims it is good but they think it would be better to have pregnancy course live in the institution. 48 (77,4%) participants answered in the results that live pregnancy course held at health centers, hospitals is better, while 7 of them (11,3%) thinks that holding a pregnancy course online is better. Degree of online course quality is in highest percentage rated with the grade 4 (21, 33,9%), 16 of them (25,8%) graded with 5 and are completely satisfied. It tourned out that 21 (33,9%) participants would take the course online, 20 (32,3) answered probablly and 11 of them (17,7%) is not certain that they would attend again. Conducted research has determined that pregnant women are satisfied with transferred knowledge and that they were prepared for childbirth and parenthood. Education is very important for future parents so they could prepare for childbirth, parenthood and ensure healthy offspring, the parent-child relationship and concrete relationship between parents and health workers. |