No public access
undergraduate thesis
Edukacija roditelja o neurorazvoju djeteta i važnosti baby handlinga

Blaženka Meštrić Paro (2015)
University North
University centre Varaždin
Department of Biomedical Sciences
Metadata
TitleEdukacija roditelja o neurorazvoju djeteta i važnosti baby handlinga
AuthorBlaženka Meštrić Paro
Mentor(s)Mirjana Kolarek Karakaš (thesis advisor)
Abstract
Svu radost što djeca pružaju roditeljima i svojoj okolini može biti još veća ukoliko roditelji i okolina znaju kako je obogatiti. Jedan od cjeloživotnih zadataka svakog čovjeka je učenje i stjecanje novih znanja i vještina. Medicinske sestre kao najbliže i najdostupnije karike u lancu trebaju skrbiti za edukaciju pojedinca i okoline kako bi trud, stečeno i primijenjeno znanje bilo vraćeno u budućnosti. Dolazak novog člana u obitelj iščekuje se sa radošću, a ta radost bi se trebala nastaviti i u djetetovom odrastanju. No u nekim slučajevima kod postojanja izvjesnih rizičnih čimbenika dolazi do prenatalnih, perinatalnih ili post porođajnih komplikacija u smislu traume mozga kod fetusa ili novorođenčeta što se može odraziti na budući neurorazvoj. Ukoliko postoje određeni faktori rizika ili se kod djeteta uoče određena odstupanja u razvoju takva djeca se uključuju u program rane intervencije gdje se provodi habilitacija što uključuje timsku stručnu skrb pedijatra, neuropedijatra, fizijatra, fizioterapeuta, psihologa, logopeda, radnog terapeuta, medicinske sestre. Kako kod potvrđenih dijagnoza i odstupanja u neurorazvoju te mogućih varijabilnosti postavljenih dijagnoza tako i kod zdrave dojenčadi potrebno je provoditi stalnu edukaciju roditelja kako bi shvatili da su oni ključna karika u zdravom odrastanju njihovog djeteta. Najmanje što roditelj može učiniti po tom pitanju je provedba baby handlinga – ispravnog postupanja sa djetetom. Baby handling se razvio kao temelj neurorazvojnog tretmana po Bobath konceptu još četrdesetih godina 20. stoljeća da bi širu ali nedovoljnu primjenu doživio tek u posljednje vrijeme. Neuroznanost i vrijeme su pokazali koliko je čudesan fenomen neuroplastičnosti ljudskog mozga i koje je najbolje vrijeme za maksimalno iskorištavanje tog fenomena. Dobrom i temeljitom informiranošću i edukacijom roditelja o ispravnom postupanju sa djetetom kroz trudničke tečajeve, radionice, prilikom redovitih pregleda, patronažnih posjeta ili na bolničkim odjelima medicinske sestre osiguravaju roditeljima znanje i način kako pospješiti razvoj kod zdravog dojenčeta i pomoći u ispravljanju određenih odstupanja kod neurorizične novorođenčadi/dojenčadi. Skrb medicinske sestre stalnom podrškom i edukacijom mijenja svijest roditelja i njihove okoline o važnosti baby handlinga – ispravnog postupanja sa djetetom i o tome koliko je važno ne odustati od istog jer se jedino na taj način mogu postići bolji rezultati.
Committee MembersIrena Canjuga
Mirjana Kolarek Karakaš
Marijana Neuberg
GranterUniversity North
Lower level organizational unitsUniversity centre Varaždin
Department of Biomedical Sciences
PlaceKoprivnica
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOMEDICINE AND HEALTHCARE
Clinical Medical Sciences
Pediatrics
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeNursing
Academic title abbreviationbacc. med. techn.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-12-16
Parallel keywords (Croatian)edukacija roditelja baby handling neurorizičnost odstupanja od neurorazvoja neuroplastičnost
Resource typetext
Access conditionNo public access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:631816
CommitterJasna Kosić