Abstract | Prikazani će biti čimbenici menadžmenta na primjeru korporacije Twitch (online streaming
platforma sa glavnim sadržajem videoigara). Prvotno je prikazana okolina menadžmenta,
odnosno: lokalna, međunarodna, tehnološka, ekonomska, političko – pravna, kulturna,
demografska okolina i ključni elementi okoline kao što su konkurencija, tržište rada, ali i
interna okolina poslovanja.
Planiranje je izuzetno važan dio menadžmenta i kod Twitcha se stavlja naglasak na bolje
usmjeravanje, veću fleksibilnost, minimiziranje rizika, usmjerenost na budućnost, bolja
kontrola, razvoj menadžmenta i sudionika, bolje upravljanje vremenom.
Strategijski menadžment je prikazan kroz Porterovih 5 sila, gdje je vidljivo da supstituciju
predstavljaju Highlight Yt kanali, snaga dobavljača je relativno niska zbog pregovaračke
moći Twitcha, kupci nemaju preveliku moć opet zbog pregovaračke moći, konkurenciju
predstavlja Facebook gaming, YouTube streaming i Mixer, mogućnost novih ulaska je
relativno niska.
Analizira se industrija i najbitnija je činjenica da postoji velika potražnja za takvim
sadržajem, da je konkurencija relativno niska zbog troškova ulaska, promjene tehnologije su
česte zbog činjenice da je ova industrija bazirana na modernoj tehnologiji. Mapa industrije
prikazuje odnos Twitcha prema svojim direktnim i indirektnim konkurentima i njegovu
trenutnu prednost. Dominantna strategija Twitcha je strategija diferencijacija i pružanja
unikatnog iskustva i usluge svojim korisnicima. Organiziranje se provodi kroz racionalno
koordiniranje aktivnosti, koordiniranje aktivnosti određenog broja ljudi, podjele rada i
određivanja hijerarhije autoriteta i odgovornosti. Kultura Twitcha se vodi prema
inovativnosti, orijentiranosti na ljude i timski orijentiranom poslovanju. Vodstvo se bazira na
demokratskom, transformacijskom, timskom, karizmatičnom i vodstvu vizionarstva. Pomoću
projekata motivacije se poboljšava performansa, smanjuje indiferentnost i povećava
pozitivnost, smanjuje se otpornost prema promjenama, održava se stabilna korporacijska slika
i reducira „turnover“. U zaključku je istaknuto da je Twitch moderna kompanija sa složenim
menadžmentima zbog razloga svoje veličine i inovacije online poslovanja.
6 |