Abstract | Socio-emocionalni razvoj započinje rođenjem djeteta, a podrazumijeva uspješno i kontinuirano upravljanje svojim emocijama i potrebama te emocijama drugih osoba u socijalnom kontekstu. Kako bi dijete imalo kvalitetan rast i razvoj, važnu ulogu od rođenja ima obitelj, zatim odgajatelji, učitelji, prijatelji, vršnjaci i općenito osobe koje se nalaze u djetetovom okruženju i imaju utjecaj na njega. Unatoč nastojanju roditelja u otklanjanju štetnih čimbenika koji mogu utjecati na dijete, prisutni su određeni izazovi koje sa sobom nosi 21. stoljeće. U današnje vrijeme, djeca se kontinuirano susreću s naprednom tehnologijom koja im olakšava svakodnevne aktivnosti u svim aspektima njihovih života, ali na određeni način otežava socio-emocionalni razvoj na način da omogućuje djeci na jednostavan način pronaći odgovarajuća rješenja, bez samostalnog truda. Upravo takav olakšan i brz pristup raznim informacijama ne zahtjeva samostalno promišljanje te pokušaj snalaženja u određenim situacijama i problemima. Isto tako, moderna tehnologija, a samim time i mogućnost stjecanja novih poznanstava i trendova, nosi sa sobom i određene opasnosti, kao što je nasilje. U novije vrijeme, sve češće su i jedno-roditeljske obitelji koje također na određeni način mogu utjecati pozitivno i negativno na sam razvoj djeteta zbog manjka vremena jednog roditelja, prezaposlenosti i nemogućnosti posvećivanja vremena djetetu koje mu je potrebno za učenje, usvajanje novih vještina, igru i slično. Za vrijeme školovanja djeteta, vrlo važnu ulogu imaju učitelji, roditelji te djetetovi vršnjaci, kao i sam odnos roditelja i učitelja, odnos vršnjaka s djetetom, a ponajviše rad roditelja s djetetom kod kuće, kako bi se razvoj mogao dalje kvalitetno razvijati. Tijekom izrade rada provedeno je istraživanje s ciljem ispitivanja znanja i stajališta roditelja o socio-emocionalnom razvoju djece, njihova mišljenja o izazovima i utjecajima na razvoj djece. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 105 sudionika od kojih 77 žena (73,3%) i 28 muškaraca (26.7%). Rezultati su pokazali kako je 70 sudionika (67%) dobro upućeno u to što je socio-emocionalni razvoj, kada započinje i tko ima najveći utjecaj na ovaj razvoj. Iz rezultata je uočeno da su sudionici svjesni izazova socio-emocionalnog razvoja koje sa sobom nosi 21.stoljeće te bez obzira na njihovo dobro znanje o ovoj temi, 99 sudionika (96,1%) smatra da je roditeljima potrebna dodatna edukacija o socio-emocionalnom razvoju. |