Abstract | Tema završnog rada je Percepcija javnosti i primjena marketinških komunikacija u
neprofitnim organizacijama, primijenjena na studiji slučaja Dobrovoljnog vatrogasnog
društva Budrovac. Neprofitne organizacije relativno su novi pojam u svijetu koje već više od
četrdeset godina poprimaju sve značajniju ulogu i postaju predmet mnogih rasprava i
istraživanja. Neprofitne organizacije bave se različitim pitanjima koja utječu na život ljudi.
Osnovane kako bi štitile javne i privatne interese gdje se pojedinac ili društvo mogu priključiti
organizaciji koja ima svojstvene interese društvenim potrebama ili problemima. Cilj
neprofitnih organizacija je društvena misija, te se za njih slobodno može reći da su agenti
društvenih promjena primarno usmjereni na društvene ciljeve sa primarnim zadatkom
kreiranja ili stvaranje socijalnog kapitala. Ključno polazište neprofitnih organizacija su
njihovi članovi i volonteri. Članovi su to svojih organizacija koji vođeni entuzijazmom i
altruizmom ulažu svoje vrijeme, rad i vještine za dobrobit šire zajednice, ne uzimajući pritom
za sebe nikakvu vrstu koristi osim one vlastitog zadovoljstva.
Neprofitne organizacije susreću se sa brojnim izazovima od kojih je najveći onaj u čije
se rješavanje ulaže najviše vremena, a to je pronalazak financijskih sredstava kao jednog od
temeljnih resursa neprofitne organizacije, Jedan od najvažnijih izvora financiranja neprofitnih
organizacija je država. Izuzev ovakvog izvora financiranja, organizacije moraju pronaći
alternativne izvore financiranja, što se postiže korištenjem marketinških ali i drugih alata.
Moderan marketing zahtjeva da organizacije komuniciraju s vanjskom okolinom, koja
uključuje postojeće ali i buduće dionike, te sve druge dionike društvene zajednice koji
organizaciji mogu pomoći u ostvarenju ciljeva, gdje više nije upitno treba li komunicirati, već
što, kako, kada, kome i koliko često.
Što ispitanici misle o neprofitnim organizacijama, koliko poznaju termin neprofitnih
organizacija, jesu li ispitanici članovi barem jedne organizacije, koja je spona neprofitnih
organizacija i njihove promocije, je li stvaranje imidža organizacije utječe na povjerenje
javnosti i koji su najpoželjniji aspekti promocije samo su neka od pitanja čije odgovore smo
odlučili saznati provedbom kvantitativnog istraživanja. |