Abstract | Društveno odgovoran marketing igra ključnu ulogu u promoviranju zelenog razmišljanja i
zelene komunikacije. Ovaj oblik marketinga fokusiran je na etičke i društveno odgovorne
aspekte poslovanja, uključujući brigu o okolišu. Kroz podizanje svijesti, edukaciju potrošača,
inspiriranju pozitivnih promjena i stvaranja percepcije o ekologiji u očima potrošača. Društveno
odgovoran marketing kategorizira svoje mogućnosti te ih implementira na primjeru Nestle-a u
ovom radu.
U ovom radu se govori o studiji slučaja na primjeru korporacije Podravka te Lino marketinga i
zelenog razmišljanja velike kompanije na primjeru Nestle-a. Razlog istraživanja ove tematike i
zelenog marketinga su veliki pomaci koje kompanija poput Nestle-a ostvaruje kroz svoje
pothvate na globalnoj razini i velika medijska popraćenost koja ide uz sav rad koji Nestle
trenutno radi i sve kampanje koje planira izvesti u bližoj ili daljnjoj budućnosti. Interna analiza
omogućuje bolji uvid u trenutnu situaciju promocije proizvoda, te kako se iz priloženog lakše
može doći do zaključka i željenog rezlutata. Obuhvaća dijelove od prezentiranja proizvoda na
svojim internetskim stranicama pa do njihove usporedbe sa ostatkom svjetskog tržišta te kako
se kompanija može bolje razviti i nešto naučiti proučavanjem konkurencije.
Zeleno razmišljanje u ovaj rad ulazi kao pojam koji u današnje vrijeme predstavlja brigu za
svijet oko nas, te kako ta briga može biti, ne samo korisna u ekološkom smislu, nego i u samoj
promociji proizvoda i brenda. U ovom radu pojasniti će se pojmovi vezani za zeleno
razmišljanje, elementi i oblici promocije proizvoda, analize internetskih stranica, njihove
aktivnosti i funkcije pri povećanju popularnosti brenda i proizvoda, usporedba Podravkinog
brenda Lino naspram globalne kompanije Nestle-a te sami primjeri kako kroz samu promociju
proizvoda, proizvodi postaju uvelike uspješniji negoli neka podjednako kvalitetna
konkurencija.
Kao zaključak, implementacija zelenog razmišljanja, zelene komunikacije i društveno
odgovornog marketinga donosi višestruke koristi za kompanije. Osim što doprinose očuvanju
okoline i promoviraju ekološku svijest, ovi koncepti podržavaju poslovni uspjeh kroz smanjenje
troškova, privlačenje lojalnih potrošača, motiviranje zaposlenika i stvaranje održive
konkurentske prednosti. Kompanije koje usvoje ove principe postaju lideri u stvaranju održive
budućnosti, kako za kompanije, tako i za potrošače. |