Abstract | Komunikacija je postupak prenošenja informacija sebi ili bilo kojoj drugoj osobi, najčešće
putem jezika, odnosno, uspostavljenog sustava znakova. Najjednostavnija definicija
komunikacije je verbalna i neverbalna razmjena informacija, osjećaja i ideja između dvoje ili
više ljudi koja odgovara društvenom kontekstu situacije. Cilj i funkcija unutarnje komunikacije
zaposlenika mogu se sažeti kao briga za razvijanje dvosmjernih odnosa unutar organizacije s
ciljem povećanja organizacijske učinkovitosti. Ključno je podići svijest o vrijednosti unutarnje
komunikacije među zaposlenima, stvoriti mrežu formalne unutarnje vertikalne i horizontalne
komunikacije koja je u skladu s organizacijskom strukturom, i održavati tu mrežu radi
poboljšanja interne komunikacije.
Većinu vremena menadžment nije svjestan značaja, sveprisutnosti i mnoštvo mogućnosti
društvenih mreža, zbog čega je danas vrlo malo organizacija uspostavilo politike o korištenju
i ponašanju zaposlenika na društvenim mrežama. Na temelju toga napravljene su ekskluzivne
korporativne društvene mreže kojima mogu biti dostupni samo zaposlenici organizacije. Kako
bi se pobliže obradila tema rada, provedeno je terensko istraživanje u kojem se saznalo na koji
način i u kojoj mjeri zaposlenici koriste društvene mreže. Predmet istraživanja je utjecaj
korištenja društvenih mreža u internoj komunikaciji na angažiranost zaposlenika. U samom
istraživanju korištene su slijedeće istraživačke metode: povijesna metoda, metoda analize,
metoda deskripcije, induktivna metoda, metoda sinteze, metoda komparacije, deduktivna
metoda, metoda dokazivanja, metoda specijalizacije. Kroz istraživanje je utvrđeno da
zaposlenici koriste društvene mreže u privatne i poslovne svrhe. U poslovne svrhe zaposlenici
koriste društvene mreže kako bi dobili najnovije informacije u svezi s poslom, kako bi riješili
nesuglasice i jedni drugima pomogli s odgovaranjem na razna pitanja koja su vezana uz posao. |