Abstract | Mladi grada Čakovca, okupljeni u dvije udruge, Centar za mlade „Cezam“ i „Udrugu
mladih 3FF“, početkom rujna 2016. godine organizirali su glazbeni festival pod
nazivom „3FF Festival alternative“ u gradskom parku. Festival je sponzoriran od
strane Grada Čakovca i Turističke zajednice. Cilj ovog diplomskog rada je napraviti
marketinški miks glazbenog festivala i pokušati ukazati kako bi festival mogao
turistički unaprijediti sam grad Čakovec, ali i Međimursku Županiju.
U radu su općenito obuhvaćeni pojmovi turističke destinacije, manifestacije, festivala,
upravljanje manifestacijama, pojam marketinga, marketing neprofitnih organizacija,
marketing miksa, dok su vizija i koncept festivala detaljno pojašnjeni teorijom i
primjerima iz prakse. Kao što i naziv festivala govori, organizatori nisu ciljali na
mainstream imena izvođača i sadržaje, već je plan pokušati se pozicionirati u svijesti
posjetitelja na druge načine. To je naravno teži i dugotrajniji put. Tako se za festival
ne naplaćuju ulaznice, već se financira isključivo iz sponzorstava i donacija, stoga je
budžet predviđen za honorare izvođača nizak. Zbog niskog budžeta i nenaplaćivanja
ulaznica, marketinške i organizacijske strategije od početka su orijentirane na
međusobnu suradnju lokalnih institucija, udruga, domaćinstava, poduzeća, umjetnika,
ali i stanovništva s ciljem da manifestacija generira pozitivnu energiju, posluži kao
primjer pozitivnih društvenih promjena te u budućnosti privuče sve više stranih
posjetitelja. Isto tako, cilj festivala je da se pročuje za grad Čakovec van granica
Hrvatske što isto može utjecati na razvitak turizma cijele županije. U radu je opisan i
plan za buduće aktivnosti i potencijalnu koncepciju festivala. |
Abstract (english) | In early September of 2016, the youth of city of Čakovec, active in youth associations
Youth Center "Cezam " and "Youth association 3FF", organized a music festival "3FF
Alternative Festival" which was held in the city park. The festival was sponsored by
the City of Čakovec and the Tourist Board. The aim of this thesis is to create a
marketing mix of a music festival to demonstrate how that type of an event can help
in promoting Čakovec and Međimurje County in terms of tourism.
The thesis deals with terms such as tourist destination, event, festival, event
management, marketing, marketing of non-profit organizations and marketing mix,
while the vision and the concept of the festival are explained in detail through theory
and practical examples. The name of the festival itself shows that the organization of
the festival was not aimed at mainstream artists and activities, but rather at positioning
the festival in the minds of visitors by other means. That, of course, is a harder and a
more time consuming path. Since the visitors are not charged for tickets as the festival
is financed through sponsorships and donations, the budget for artist fees is low.
Marketing and organization strategies are therefore oriented towards collaboration
between local institutions, associations, farms, companies, artists and population as a
whole in order to generate positive energy and establish the festival as an example of
positive social change, while attempting to draw more foreign visitors in the future.
Another goal of the festival is to raise awareness of what Čakovec has to offer outside
of Croatian borders, which can positively affect development of the whole county. The
thesis also includes a plan for future activities and the potential future concept of the
festival. |