Abstract | Grafički dizajn već odavno nije samo dizajn tiskanih knjiga, časopisa, letaka, loga i sl. već to obuhvaća i web-dizajn, dok je jedan dio grafičkih dizajnera zaposleno i u industriji video igara kod izrade grafičkih korisničkih sučelja i sl. Grafičko korisničko sučelje bitan je dio dizajna različitih aplikacija pa tako i interaktivnih e-knjiga koje slove kao budućnost digitalnog izdavaštva (eng. Digital publishing), stoga se jedan dio grafičkih dizajnera počeo baviti pripremom interaktivnih e-knjiga.
Razvojem tehnologije, javlja se poreba za novim oblicima učenja i čitanja knjiga što uvelike utječe na razvoj e-izdavaštva. Interaktivna e-knjiga je digitalni oblik knjige koji od čitatelja zahtjeva interakciju, odnosno potiče na neki oblik akcije. Čitatelj sudjeluje u multimedijalnim sadržajima koji mogu biti video, galerija slika, kviz znanja i još puno toga drugoga.
Svrha ovog završnog rada je skrenuti pozornost na novi način multimedijskog izražaja u vidu interaktivne e-knjige. U radu će se nastojati objasniti izrada interaktivne e-knjige, način čitanja i pregledavanja e-knjige te logiku i psihologiju razmještaja elemenata na stranici. Aplikacije koje su napravljene za čitanje e-knjiga još uvijek se razvijaju, ali već postoje one koje čitaju gotove sve standardne formate zapisa te su neke od njih testirane za potrebe ovog projekta.
U sklopu rada izrađen je model interaktivne digitalne brošure u programu koji je specijaliziran za digitalno izdavaštvo, pod nazivom PubCoder. |
Abstract (english) | Graphic design has, for a long time now, been more than just about designing printed books, magazines, flyers, etc. It also has to do with web design, with another part of graphical designers being employed in the video game industry, designing user interfaces. The graphical user interface plays a major role in application design, which includes e-books, seeing as they're hailed as the future of digital publishing. For that reason, one part of designers has taken up designing interactive e-books.
With the development of technology, there has risen a need for new forms of learning and reading books, which has had a major impact on the development of e-publishing. Interactive e-books are a form of books which demands interaction from the user, encouraging a form of action. The reader is involved in the multimedia contents of the book, which include video, picture galleries, quizzes, and much more.
The purpose of this paper is to bring attention to the new ways of multimedia expression in the form of the interactive e-book. The paper aims to explain how the e-book is made, how it is read and viewed, and the logic and psychology of element placement on the page. The applications that were made specifically to view e-books are still being worked on, but even so, there are some that are able to read almost all standard formats, with some of them being tested for the purposes of this paper.
An example interactive digital flyer has been created for the purposes of this paper, using an application specialized for digital publishing, called PubCoder. |