Abstract | Ovaj rad počinje uvodom koji će pojasniti pojam društvenih mreža te samu funkciju istih.
Najviše će se držati Facebooka, Instagrama i Twittera, mreža koje i sam koristim. Profil na
Twitteru je u jednu ruku bio i mali pokus jer sam ga napravio isključivo zbog završnog rada.
Nakon toga dodirnut će se i sportskog novinarstva, što u sadašnjosti što u prošlosti. Zatim će se
osvrnuti na internet te utjecaj interneta na različite medije, bilo da je riječ o glazbi, televiziji ili
slično. Preko toga doći će i do internetskog novinarstva u svijetu, ali i u Hrvatskoj. Počeci
portala u Hrvatskoj, ali i popularizacija istih pod vodstvom Matije Babića. Nakon toga nabrojat
će nekoliko primjera za koje smatram da mogu pobliže objasniti utjecaj društvenih mreža na
informiranje o sportskim događajima. Spominjat će se Mohamed Salah, nogometaš Egipta i
Liverpoola, Adrian Wojnarowski američki sportski komentator i kolumnist te Alvaro Morata i
njegova epizoda s Manchester Unitedom. Koliko su društvene mreže dio sporta, pa tako i
informiranja o istim, pokazat će istraživanje oko mladog Talijana Andree Belottia, nogometaša
Torina, gdje razni stručnjaci preko njegovog Instagram profila procjenjuju kakvo pojačanje bi
mladi Belotti mogao biti u budućnosti. Glavni dio rada posvetio sam „meču stoljeća“ između
boksača i MMA borca, odnosno Mayweathera i McGregora, u kojem ću također prikazati koliko
društvene mreže imaju snage u današnjem svijetu. Cijeli taj događaj popratio sam anketom u
kojoj sam dokazao kako se taj meč temelji na društvenim mrežama, od samog početka pa do
cijelog marketinga koji je trajao otprilike 7-8 mjeseci. U tom kratkom roku organiziran je najveći
sportski događaj u povijesti koji je ostvario prihod veći od milijardu dolara dobivenih preko
autorskih prava, reklama, prava na live streaming (prijenos uživo putem interneta) i drugo te kao
takav ušao u povijest kao najveći sportski događaj. Sama nagrada koja je pripala pobjedniku to
jest Floydu Mayweatheru u novčanom iznosu od 350 milijuna dolara, kao i zlatni pojas optočen
dijamantima nazvan „ Money belt“ govori o smislu održavanja takve priredbe, a to je dakako
novac. Na kraju rada biti će prikazana prilagodba sportskih novinara društvenim mrežama. Kako
ih koriste za svoj posao, je li već rašireno među svim novinarima te pozitivne i negativne
činjenice korištenja društvenih mreža kod novinara. Isto tako pokušat ću se dotaknuti i
obožavatelja, odnosno samih korisnika, ali i sportaša koji koriste društvene mreže tokom
natjecanja i sportskih druženja. Sve će to biti popraćeno primjerima. Na kraju naravno, sve ću
zaokružiti zaključkom te pokušati dati neki svoj uvid na cijelu temu. |