Abstract | Od kako je ljudi na ovoj planeti, od tada su i oni sami sebi stvarali neke događaje. U
današnjici je to unosan posao koji ima moć ugodno upotpuniti svakodnevnicu ljudi, može
utjecati na gospodarski rast, ili pad te može promijeniti okruženje u kojem živimo. Svrha
događaja ovisi o tome koje karakteristike ima događaj, odnosno da li je povod za događajem
religijskog, sportskog, zabavnog, političkog, kulturno-umjetničkog, poslovnog ili nekog
drugog oblika. Događaji su skupovi ograničenog trajanja, određeni mjestom, vremenom
održavanja, sudionicima, motivima i ciljevima okupljanja. Kada bi smo promatrali događaje
prema veličini, odnosno obimu, mogli bi smo ih razvrstati u tri skupine, a to su: Mega
događaj, Hallmark događaj i Glavni događaj. Ponuda za događanjima u većini slučajeva
određena je kulturom i tradicijom neke zemlje. Tržište je mjesto gdje se susreću ponuda i
potražnja, tržište događaja označava odnose između ponude i potražnje za događajima.
Planiranje sadrži dijagnozu poslovnog položaja poduzeća, određivanje pravca djelovanja,
ciljeve koje na tom putu treba ostvariti, strategiju koje treba izabrati za ostvarenje tih ciljeva,
te menadžersko odlučivanje u svim fazama. Organiziranje događaja obuhvaća izgrađivanje
odnosa sa svim internim i eksternim interesnim skupinama vezanim za događaj. Sudionici i
posjetitelji događaja su svi ljudi koji imaju interes za događaj te su ga zbog toga i posjetili.
Osim pozitivnih i negativnih, utjecaje razvrstavamo po kriterijima događaja pa tako
primjerice imamo ekonomski utjecaj, socijalno-kulturni utjecaj, politički utjecaj i svaki od
njih može biti ili pozitivan ili negativan. Marketing događaja odnosi se na aktivnosti
organizatora koje mogu pospješiti financijski budžet za događaj i aktivnosti usmjerene na
oglašavanje događaja kako bi se privukao što veći broj ljudi. |
Abstract (english) | Since the people on this planet, since then, they have created some events for themselves.
Today is a lucrative job that has the power to comfortably complement the everyday life of
people, can affect economic growth, or decline, and can change the environment in which we
live. The purpose of the event depends on the characteristics of the event, whether it is the
occasion for an event of religious, sport, entertainment, political, cultural, artistic, business or
some other form. Events are sets of limited duration, a particular place, time of maintenance,
participants, motives, and gathering goals. If we were to look at events by size or scope, we
could classify them into three groups, namely: Mega Event, Hallmark Event, and Main Event. The offer for events is in most cases determined by the culture and tradition of a country. The
market is the place where bidding and demand meet, the event market indicates the
relationship between supply and demand for events. Planning involves the diagnosis of the
company's business position, the determination of the direction of action, the goals to be
achieved, the strategy to be chosen for the achievement of these goals, and the managerial
decision at all stages. Organizing events involves building relationships with all the internal
and external interest groups involved in the event. Participants and event visitors are all
people who are interested in the event and have therefore visited it. In addition to positive and
negative influences, we categorize the influences according to the criteria of events, so for
example we have an economic impact, socio-cultural influence, political influence, and each
of them can be either positive or negative. Event marketing refers to organizer activities that
can boost your financial budget for events and activities targeted at event advertising to attract
as many people as possible. |