Abstract | Održivi razvoj se može definirati kao forma za oblikovanje politike i strategija
gospodarskog i socijalnog napretka. Glavni cilj i ideja održivog razvoja je da se sam
razvoj ne smije ugrožavati kako bi se sačuvao za buduće naraštaje koji dolaze.
Održiv turizam stavlja naglasak na vođenje takve poslovne politike koja uz primjenu
znanstvenih dostignuća i nove tehnologije koja je danas postala važna za svaki dio
poslovanja u najvećoj mjeri zaštiti okoliš i cijelu prirodu. Jedan od glavnih motiva
održivog razvoja je zaštiti prirodne resurse. Ljudi danas često putuju na različite
turističke destinacije u kojima upoznaju različite kulture, lokalno stanovništvo i
znamenitosti koje se nude. Za dobru turističku promociju mjesta zaslužena je
turistička zajednica grada koja slaže različite turističke ponude kako bi upravo
njihova turistička destinacija dobila na značaju. U sklopu turističke zajednice važno
je i lokalno stanovništvo koje vodi brigu o smještaju turista tako da za vrijeme
turističke sezone uređuje svoje kuće i hotele te nudi smještaj turistima. Može se reći
kako svi ti faktori moraju biti uključeni kako bi dobili veći broj turista u svoju
turističku destinaciju.
Problem s kojim se turisti danas susreću su cijena i kvaliteta. Često se za nešto što i
previše ne vrijedi nudi viša cijena te je to jedan od glavnih faktora koji na neki način
mogu odbiti turista od željene turističke destinacije. No, trebamo priznati kako
postoji i niša ljudi koji bi platila višu cijenu, ali trebamo biti svjesni kako je život
postao puno skuplji od onoga kakav je bio prije.
Može se reći kako je danas putovati lako iz razloga jer dosta ljudi koriste društvene
mreže te se na njima najprije informiraju za lokaciju i dobro istraže turističku
destinaciju, gastronomsku ponudu i hotel u kojem će prespavati, a uz to danas
postoje i razne turističke agencije koje nude različite pakete putovanja i to po
jeftinim cijenama pa se ljudi nerijetko odlučuju i za takvu vrstu putovanja umjesto da
sami moraju snositi troškove putovanja.
Održivost turizma usko se povezuje sa svim gore definiram pojmovima jer turizam
će biti održivi samo ako zajednica ljudi i lokalno stanovništvo brinu za svoje turističko mjesto i svoje kulturne znamenitosti koje ostavljaju budućim generacijama.
Stoga se u tom kontekstu može govoriti i o pojmu društvenog odgovornog
poslovanja. Društveno odgovorno poslovanje odnosi se na to kako organizacija ili
turistička destinacija upravlja poslovnim procesima kako bi na pozitivan način
djelovale na društvenu zajednicu i okoliš. Kod društveno odgovornog poslovanja
bitno je da sve te aktivnosti trebaju biti u skladu s interesnim skupinama, ali i
temeljnim etičkim kodeksom, kao i ostalom pravnom i zakonskom regulativom.
Turistička destinacija je mjesto koje posjećuju turisti i koje po nekim svojim
kulturnim i povijesnim načela ima obilježja turističke destinacije. Turistička
destinacija može biti poznata po svojim gastronomskim, kulturnim ili povijesnim
znamenitostima, a turisti u turističku destinaciju dolaze zbog onoga što im se ima za
ponuditi od kulturnih znamenitosti, gastronomske ponude ili zabavnog sadržaja. Oni
se vole osjećati dobrodošlo i ukoliko oni osjete da ih lokalno stanovništvo prima, oni
će se ponovno vratiti. |
Abstract (english) | Sustainable developmment can be defined as a form of policy, economic and social
development strategy. The main goal and idea of sustainable development is that
development itself must not be endanger for future generations to come. Sustainable
tourism puts the emphasis on running such a business policy that, with the
application of scientific achievements and new technology, which has become
important for every part of the business, is to the utmost to protect the environment
and the whole of nature.
One of the main motives of sustainable development is to protect natural resources.
People today often travel to different tourist destinations where they come to know
the different cultures, the local population and the sights they are offering. For the
good tourist promotion of the place, it is deserved by the tourist community of the
city that agrees with the different tourist offers, so that their tourist destination
becomes important. Within the tourist community, it is also important for the local
population to take care of tourist accommodation so that during their tourist season
they arrange their houses and hotels and offer accommodation to tourists. It can be
said that all these factors have to be included in order to get more tourists to their
tourist destination.
The problem facing tourists today is price and quality. Often, for something that is
not too good, it offers a higher price, this is one of the main factors that can in some
way refuse tourists from the preferred tourist destination. But, they need to admit
there is a several group of people who are willing to pay much higher prices. But,
they need to know that life has become much more expensive than it was before.
It can be said that today it is easy to travel because many people use social networks
and first inform them about the location and well explore the tourist destination, the
gastronomic offer and the hotel where they will sleep, and besides today, there are
various tourist agencies that offer different travel packages at cheap rates, so people
often decide for such a trip instead of having to bear the costs of traveling alone. Sustainability of tourism is closely linked to the stated terms, because tourism is
sustainable only if the community of people, such as local population, take care of
the tourist location and its cultural sights which they will be left for future
generations. Therefore, the concept of socially responsible business can also be
discussed in this context. Socially responsible business refers to how an organization
or tourist destination manages business processes in order to make a positive
contribution to the social community and the environment. In socially responsible
business it is essential that all these activities should be in line with interest groups,
but also with the basic ethical code, as well as other legal and regulatory regulations.
The tourist destination is a place visited by tourists who, by some of their cultural
and historical principles, has the characteristics of a tourist destination. The tourist
destination can be known for its gastronomic, cultural or historical sights, and
tourists come to a tourist destination because of what they have to offer from cultural
sights, gastronomic offer or entertainment. They like to feel welcome and if they feel
that the locals are receiving them, they will come back again. |