Abstract | Hrvatsko gospodarstvo jedna je od najčešće spominjanih tema u hrvatskim medijima, kao i u društvu u cjelini. Problemi koji se ističu kao gospodarsko–politički nadmašuju eventualne uspjehe i pozitivne pomake gospodarstva. Pri tome nije rijetkost da se javnost često susreće s terminima povećanog uvoza jeftine i nekvalitetne robe te slabijeg izvoza.
Upravo bi u potonjem, segmentu izvoza, hrvatska gospodarska diplomacija trebala znatno olakšavati proces prilagodbe domaćim tvrtkama. Međutim, problemi nadmašuju zacrtane ciljeve te se percepcija o neefikasnosti hrvatske gospodarske diplomacije godinama ne mijenja, čemu najbolje svjedoči istraživanje hrvatske gospodarske komore o izazovima gospodarske diplomacije u Republici Hrvatskoj. Poslodavci i određene grupacije, ponajviše izvoznici, apeliraju na pomoć prilikom izlaska na inozemna tržišta te regulaciju stavljanja na domaće tržište uvoznih i daleko jeftinijih proizvoda.
Iako je hrvatska gospodarska diplomacija u nekoliko navrata od osamostaljenja Republike Hrvatske pokušala transformirati model operativnog djelovanja, nažalost, još uvijek nisu vidljivi konkretniji rezultati tog procesa preobrazbe. Tvrtke izvoznice tako godinama upozoravaju na identične izazove s kojima se suočavaju, a koji im ne dozvoljavaju željene pomake u poslovanju, bez obzira što postoje tvrtke koje na stranim tržištima bilježe izvrsne rezultate.
Primjer takvog uspješnog poduzeća je koprivnička prehrambena industrija Podravka d.d.. Kroz kompleksno i funkcionalno organizirana predstavništva u svijetu, Podravka d.d., pozicionirala se kao jedna od najuspješnijih izvoznih tvrtki u Republici Hrvatskoj.
Diplomskim radom analizira se Podravka d.d. kao najpoznatija hrvatska prehrambena-izvozna tvrtka, odnosno istražuje se percepcija potrebe i korisnosti hrvatske gospodarske diplomacije za Podravku d.d., tj. njeno poslovanje i uspješnost na inozemnim tržištima.
Tako dobiveni rezultati predstavljaju relevantne podatke percepcije javnosti, u kojoj mjeri hrvatska gospodarska diplomacija pridonosi ili ne pridonosi uspješnosti poslovanja hrvatskim tvrtkama kao i percepcije o aktivnosti koje hrvatska gospodarska diplomacija provodi ili ne provodi na konkretnom primjeru Podravke d.d.. Pored percepcije javnosti, istraživanjem će se ispitati i iskustva te stavovi direktora predstavništva Podravke d.d. o suradnji s gospodarskom
diplomacijom RH-a. Također, iz dostupnih izvora analizirat će se i percepcija ostalih relevantnih tvrtki iz iste branše. |