Abstract | Predmet ovog Završnog rada je predstavljanje i uvođenje inovativnog modela na tržište
automobila: prvi električni automobil sa solarnim panelima i integriranim električnim romobilom.
Ovaj rad ima za cilj opisati opravdanost uvođenja Volkswagenovog novog Park+Ride modela,
inovativnog modela još neviđenog na tržištu automobila, uključujući ideju s kojom izlazi na tržište
automobila, ciljane potrošačke skupine i odabir marketinške strategije za izlazak na tržište i
integraciju u postojeće tržište.
Model automobila koji se opisuje u ovom Završnom radu je fiktivan i ideja je autora ovog
Završnog rada, a baziran je upravo na analizi trendova prometovanja s naglaskom na urbana
središta te na trendove i specifičnosti u automobilskoj industriji.
Kao metode istraživanja ovog rada koristile su se povijesna metoda, metoda analize i sinteze,
metoda sekundarnih podataka te empirijska metoda putem instrumenta anketnog upitnika.
Volkswagen AG je zajedno sa svojim konkurentima u neprestanom tržišnom nadmetanju.
Moraju kontinuirano istraživati tržište, pratiti trendove, reagirati na promjene i zapravo uvijek biti
barem jedan korak ispred ukoliko žele barem zadržati tržišnu poziciju. Preduvjet za tako nešto je
kontinuirani razvoj novih inovativnih proizvoda koji doprinose jačanju marke, jačanju tržišne
pozicije i povećanju dobiti. Proces razvoja novih proizvoda povezan je nizom rizika, koje tvrtka
neminovno mora uzeti u obzir, ako ne želi ispasti iz utrke.
Volkswagen je odradio svoju domaću zadaću i potrebne strateške analize. Kao reakciju na
postojeće trendove u automobilskoj industriji, na trendove u politici korištenja zelene energije i
zaštite okoliša te na trendove potražnje alternativne mobilnosti u urbanim središtima uslijed
prometnih gužvi i nedostatka parkirnih mjesta, krenuo je u razvoj inovativnog vozila, koje
odabranim potrošačima nudi rješenje za njihove potrebe, a sebe na tržištu automobila deklarira
kao inovatora i postavljača trendova.
Kao rezultat svega toga, grupacija Volkswagen daje svoj odgovor na to lansiranjem novog
inovativnog modela vozila. Opisano je kako se novi model želi pozicionirati na postojećem tržištu,
opisuje se marketinška strategija modela VW P+R, predstavljen je marketinški miks koji će biti
korišten, a na kraju i budžetiranje u skladu s postavljenim ciljevima. |