Abstract | Trudnoća je razdoblje tijekom kojeg dolazi do mnogih fizičkih, psihičkih promjena te potencijalno do određenih komplikacija i bolesti. Trajanje trudnoće je oko 40 tjedana ili nešto više od 9 mjeseci. U tom periodu dijete razvija organe, kosti, srce počinje kucati, dijete raste te se razvija do samog rođenja. Tijekom trudnoće može doći do komplikacija kao što su visoko rizična trudnoća, krvarenje, šećerne bolesti, hipertenzivne bolesti, sindroma prijevremenog rođenja itd. no poteškoće s djetetom mogu nastati i nakon rođenja. Poteškoće s kojima se dijete susreće mogu biti od blagih i prolaznih do teških i trajnih no u svakom slučaju djetetu će biti potrebna pomoć fizioterapeuta. U ovom istraživanju cilj je bio detektirati najčešće poteškoće kod djece, kada su se od prilike javile, jesu li im fizikalne terapije bile od pomoći te koliko djece je bilo u mogućnosti nakon fizikalne terapije nastaviti zdrav i kvalitetan život bez poteškoća. U istraživanju je sudjelovalo 27 ispitanica, te su odgovarale na 11 pitanja kratkog ili ponuđenog odgovora. Poteškoće s kojima su se djeca susretala bile su od hipertonije i hipotonije, zaostalosti u razvoju pa do trajnih oštećenja kao što su epilepsija, tetrapareza, oštećenje vida, nemogućnosti samostalnog hodanja, hranjenja, govora, razumijevanja. |
Abstract (english) | Pregnancy is a period during which there are many physical and psychological changes and potentially certain complications and diseases. The duration of pregnancy is about 40 weeks or slightly more than 9 months. During this period, the child develops organs, bones, the heart begins to beat, the child grows and develops until birth. Complications such as high-risk pregnancy, bleeding, diabetes, hypertensive diseases, premature birth syndrome, etc. can occur during pregnancy, but problems with the child can also arise after birth. The difficulties the child faces can range from mild and temporary to severe and permanent, however child will need the help of a physiotherapist. In this research, the goal was to detect the most common difficulties in children, when they occurred, whether physical therapy was helpful for them, and how many children were able to continue a healthy and quality life without difficulties after physical therapy. 27 respondents participated in the research, and they answered 11 short or open-ended questions. The difficulties the children encountered ranged from hypertonia and hypotonia, slow development to permanent impairments such as epilepsy, tetraparesis, visual impairment, inability to walk independently, feed, speak, understand. |