Abstract | Društvene norme, vrijednosti, raznorazni trendovi i pravila ponašanja nešto je što se iz dana
u dan unutar društva znatno mijenja. Novom načinu života i novim pravilima svakako rezultira
suvremena, odnosno popularna kultura koja je nastala kao nuspojava internet ere i ekspanzije
medija. Riječ je, dakle, o nekoj vrsti začaranog kruga koji iza sebe ostavlja velike posljedice po
društvo kojih ni sami nismo ili nismo u potpunosti svjesni, no kako kaže poznata fraza, „Sve je
stvar percepcije“. Osim percepcije ili opažanja, tu je svakako ključan faktor recepcija, odnosno
prihvaćanje i primanje onoga što je stavljeno pred nas. Upravo kada je riječ o nezaobilaznim i
sveprisutnim medijima, recepcija, točnije medijska recepcija ima značajnu ulogu jer je ona
ključna u utjecaju medija, tj. medijskog proizvoda na publiku i pojedinca. Kako bi se to što
bolje i preciznije prikazalo, u središtu ovog diplomskog rada nalazi se medijska recepcija jedne
od problematika, već spomenute, popularne kulture koja zahvaća tzv. milenijalce i pripadnike
generacije Z, s naglaskom na žensku populaciju. Riječ je o društvenim normama i trendovima
kroz čiji se prikaz u medijima redefiniraju pojmovi ljepota, ideal i sl., što svakako može dovesti
i/ili dovodi do iskrivljavanja slike realnosti, pogrešne samopredodžbe te u konačnici
nezanemarivih posljedica na mentalno zdravlje pripadnica spomenutih generacija. S toga, ovaj
će diplomski rad dotaknuti cjelokupnu problematiku odabrane teme s različitih aspekata u
rasponu od teorijskog dijela, koji se odnosi na definiranje određenih pojmova i detaljnijeg
objašnjenja važnih cjelina, do praktičnog dijela koji uključuje vlastito istraživanje pomoću
anketnih obrazaca, intervjua sa stručnim osobama iz odabranog područja teme te u konačnici
analizu četiri mrežna lifestyle portala: gloria.hr, ljepotaizdravlje.hr, story.hr i žena.hr. |