Abstract | Temelj uspješnog upravljanja organizacijom počiva na menadžmentu i njegovoj sposobnosti
planiranja, organiziranja, upravljanju ljudskim resursima, vođenju i kontroli. Menadžment brine
kako uspješno odgovoriti na nove svakodnevne izazove vanjske, ali i unutarnje okoline
organizacije. Strategijski menadžment kreira „osobni plan igre“ koji uključuje definiranje načina
poslovanja, provedbe poslovnih poteza, upravljanje procesima unutar i izvan organizacije koji
rezultiraju postizanjem željenih ciljeva. Ukoliko strategijski menadžment uviđa priliku za
inovacijom to zahtijeva promjenu smjera organizacije, reorganizaciju poslovanja, promjenu
organizacijske strukture, unapređenje procesa, proizvoda ili usluge. Promjene su nužne te dolaze
sa svrhom jačanja organizacije, postizanja konkurentske prednosti i naravno, postizanja boljih
poslovnih rezultata, odnosno zarade. S pojmom inovacija usko se veže ljudska kreativnost, koju
potiču inovativne organizacije. Inovativne organizacije su one koje pomoću poticanja kreativnosti
kod svojih zaposlenika dolaze do inovativne ideje te njome postižu poslovni uspjeh. Takve
organizacije prilagođavaju svoju misiju, viziju i ciljeve, dizajn organizacijske strukture, ulažu u
unapređenje tehnologije te svakodnevno osluškuju promjene u okolini kako bi bile uspješne u
svom poslovanju. One potiču svoje zaposlenike na inovativno razmišljanje, usmjeravaju dio
resursa za projekte koji se odnose na inovacije te kao kriterij odlučivanja uzimaju u obzir, uz
financijske pokazatelje i dodanu vrijednost, koju će inovacija proizvesti. |