Abstract | Opće poznato je da slika govori tisuću riječi. U današnje vrijeme modernog komuniciranja,
kada ljudi sve više vremena komuniciraju digitalnim putem, riječi sve više zastarijevaju, dok
slika i video postaju primarni način prenošenja informacija. Prijenos informacija putem
vizualizacije u današnje vrijeme vrlo je važan segment u komunikaciji te je sukladno time
potrebno napraviti što bolju prezentaciju, pomoću koje će se željeni podatci predstaviti
konzumentima, a sve s ciljem što boljeg razumijevanja materije koja im se želi predstaviti.
U okviru istraživanja provedena je analiza s ciljem definiranja kriterija valorizacije pojedinih
elemenata prezentacije kao i prezentacije u cjelini, a u ovisnosti o konzumentima iz različitih
znanstvenih područja. Za potrebe istraživanja izrađene su tri prezentacije koje su prikazane
ispitanicima iz tri različita znanstvena područja (tehničko, umjetničko i društveno) te su njihovi
odgovori valorizirani s ciljem boljeg shvaćanja konzumentovih potreba za što jednostavnijim
shvaćanjem i memoriranjem prikazanih podataka u prezentaciji.
Evaluacijom ispitanikovih odgovora, putem statističkih testova ispitana je normalnost
distribucije odabranih parametara Shapiro-Wilk-ovim W testom te homogenost varijance
pomoću Levenovog testa. Zatim su temeljem dobivenih rezultata podatci obrađeni pomoću
neparametarskog Mann-Whitney U testa i prikazani putem Box & Whisker i Sankey dijagrama
za usporedbu razlika odabranih varijabli. Determinirani su kriteriji koji utječu na percepciju
kvalitete prezentacije s obzirom na prethodno obrazovanje, te pripadnost pojedinim
znanstvenim područjima, kao i drugih parametara koji bi mogli utjecati na percepciju kvalitete
prezentacije, a koji će se odrediti na osnovu dobivenih rezultata. Nakon valorizacije dobivenih
rezultata dane su smjernice na osnovi kojih bi se mogle izraditi prezentacije za prijenos
informacija u ovisnosti o znanstvenom području konzumenta. Preporučeni izgled prezentacije
ima zadatak pojednostavniti i poboljšati kvalitetu prezentacije s ciljem što jednostavnijeg
prijenosa i memoriranja prezentiranih podataka u ovisnosti o znanstvenom području kojem
konzumenta pripada. |
Abstract (english) | It is generally known that the picture speaks a thousand words. Nowadays, modern
communication, when people are increasingly communicating in digital ways, words are
increasingly obsolete, while the image and video becomes the primary way of transferring
information. The transfer of information through visualization today is a very important
segment in communication, and accordingly, it is necessary to make a better presentation as
possible, by which the desired data will be presented to consumers, all with the aim of
understanding the matter that they want to present.
As part of the research, an analysis was carried out with the aim of defining the criteria of
valorisation of the individual elements of the presentation as well as presentations as a whole,
depending on consumers from different scientific fields. For the purposes of research, three
presentations were made, which were shown to subjects from three different scientific fields
(technical, artistic and social), and their answers are valorized with the aim of better
understanding of consumer needs for the easier understanding and memorizing the data
presented in the presentation.
By evaluating the respondent's answers, the normality of the distribution of the selected
parameters was tested using the Shapiro-Wilks W test and the homogeneity of the variance
using the Levene's test. Then, based on the results obtained, the data was processed using a non-
parameter Mann-Whitney U test and shown via Box & Whisker and Sankey Diagram to
compare the differences of selected variables. The criteria that affect the perception of the
quality of the presentation considering the previous education and belonging to the individual
scientific fields, as well as other parameters that could affect the perception of the quality of the
presentation, which will be determined on the basis of the results. Following the valorisation of
the results obtained, guidelines were given on the basis of which presentations could be made
to transfer information depending on the scientific field of consumer. The recommended layout
of the presentation has the task of simplifying and improving the quality of the presentation
with the aim of as simple as possible transmission and memorization of the presented data,
depending on the scientific field to which the consumer belongs. |