Abstract | Rad obrađuje stres u poslovnoj komunikaciji, odnosno teorijski dio komunikacije, poslovnu komunikaciju, stres i njegove utjecajne čimbenike. Neki od stresora u svakodnevnoj poslovnoj komunikaciji vežu se uz organizaciju rada, napredovanje u struci, edukaciju, profesionalne zahtjeve, međuljudsku komunikaciju, nedostatak komunikacije, sukobe s kolegama/suradnicima/nadređenima, nemogućnost korištenja godišnjeg odmora te strah od gubitka posla. Razumijevanje stresa pojmovno i njegov utjecaj na zdravlje pojedinca od iznimne su važnosti za cijelu poslovnu organizaciju radi pravovremenog ili preventivnog otklanjanja neželjenih posljedica.
U tu svrhu provedeno je istraživanje kojem je cilj sastaviti popis čimbenika koji u svakodnevnom poslovnom okruženju uzrokuju stres te predložiti mjere za učinkovito suzbijanje utjecaja stresa na položaj gospodarskog subjekta s ciljem postizanja boljih poslovnih rezultata u svom poslovnom okruženju uz kvalitetnu poslovnu komunikaciju na uzorku od 162 anketirana ispitanika. Od navedenog iznosa 75 ispitanika ili 46,3 % anketiranih je muškog spola, preostalih 87 ispitanika ili 53,7 % jesu žene od čega je ukupno 100 ispitanika (61,7 %) mlađe životne dobi od 18 – 34 godine s radnim stažom od 2 – 10 godina na trenutnom radnom mjestu.
Od 24 ponuđenih stresora, najvišu razinu stresa predstavljaju loša organizacija posla, pritisak vremenskih rokova za izvršenje zadataka, preopterećenost poslom, nemogućnost odvajanja profesionalnog i privatnog života, nemogućnost korištenja godišnjeg odmora te strah od gubitka posla.
Dinamičan način života koji je posljedica globalizacije utječe na poslovnu komunikaciju društveno, politički, kulturno i ekonomski te je iz tog razloga poželjno da poslovne jedinice posjeduju akcijski plan za prevenciju stresa uzrokovanog poslom. Tek 11 ispitanika (6,8 %) od ukupno 162 izjasnilo se da njihova poslovna jedinica posjeduje i provodi akcijski plan za prevenciju
stresa uzrokovanog poslom. Dakle, poželjno je samoinicijativno raditi na tehnikama komuniciranja i usavršavanjima kako bi se lakše uhvatili u koštac s različitim informacijama iz okoline, a samim time i postali efikasniji u rješavanju različitih problema bez stresnih situacija u što kraćem vremenu. |
Abstract (english) | This thesis (graduation paper) covers topic related to stress in business communication and theoretically it will process: communication, business communication, stress and its influential factors. Some of the stressors in everyday business communication are related to the organization of work, career upgrading, education, professional demands, interpersonal communication, poor communication, conflicts with colleagues / associates / superiors, inability to use vacation and the fear of losing their jobs. Stress understanding and its impact on the individuals health is very importante for the entire business organization in order to remove unwanted consequences in right time.
For this purpose, conducted research was about bunch of factors which causes stress in everyday business environment and suggest measures to effectively deal with it for better business results with quality business communications on a sample of 162 interviewed respondents. Of this amount, 75 of them or 46,3 % are male and the rest 87 respondents or 53,7 % are female. 100 of them (61,7 %) are in age of 18 - 34 with 2 - 10 years work experience at the current workplace.
From 24 offered stressors, the highest stress levels are poor work organization, pressure of completing tasks deadlines, work overload, problem with separating professional and private life, inability to use vacation and the fear of losing their jobs.
Dynamic lifestyle which is a result of globalization affects on business communication socially, politically, culturally and economically and for that reason it is desirable that the business units have an action plan for the prevention of stress caused by work. Only 11 of 162 respondents (6,8 %) said that their business unit owns and implements an action plan for the prevention of stress caused by work. So, it is desirable to work voluntarily on communication techniques and trainings in order to get to grips more easily with a variety of information from the surroundings, and thus become more efficient in solving different problems without a stressful situation as soon as possible. |