Abstract | Uvod: Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) definira mentalno zdravlje kao stanje blagostanja u kojem pojedinac može ostvariti svoje sposobnosti, nositi se s normalnim životnim stresovima, produktivno raditi i doprinositi svojoj zajednici. Mentalno zdravlje nije samo odsutnost mentalnih poremećaja ili bolesti, već predstavlja cjelokupno stanje dobrobiti koje uključuje kako emocionalne tako i socijalne aspekte života. Prema WHO-u, mentalno zdravlje je temeljno za sposobnost pojedinca da razmišlja, uči, radi i uživa u životu. Ono je također ključni element za odnose s drugim ljudima, zajednicom i društvom u cjelini.
Cilj: Analizirati aspekte mentalnog zdravlja u studenata prijediplomskog studija fizioterapije, Sveučilišta Sjever, u Varaždinu.
Materijali i metode: Istraživanje je provedeno na 154 studenta prijediplomskog studija Fizioterapije, Sveučilišta Sjever u Varaždinu. U svrhu istraživanja korištena je anketa načinjena pomoću programa Google Forms, distribuirana putem studentskih zajedničkih WhatsApp grupa. Prvi dio ankete sadržavao je socio-demografske podatke (spol, dob, godina studija, mjesto stanovanja, bračni status), a u drugom dijelu korišten je Upitnik mentalnoga zdravlja (MHC-SF).
Rezultati: Rezultati istraživanja na uzorku studenata fizioterapije, upućuju na zadovoljavajuću razinu pozitivnog mentalnog zdravlja povezano s aspektima emocionalne, socijalne i psihološke dobrobiti.
Zaključak: Mentalno zdravlje studenata predstavlja ključnu komponentu njihovog akademskog i osobnog blagostanja. S obzirom na zahtjevan karakter studija, koji uključuje intenzivnu praktičnu i teorijsku nastavu, studenti fizioterapije mogu biti izloženi različitim emocionalnim izazovima. Često se suočavaju s pritiscima vezanim uz kliničku praksu, kao i potrebom za usvajanjem novih vještina i znanja. Iako su rezultati ohrabrujući, potrebna su daljnja istraživanja kako bi se utvrdila veza mentalnog zdravlja i zadovoljstva studenata odabranim studijem u smislu uzročno posljedične povezanosti. Održavanje dobrog mentalnog zdravlja ključno je za akademski uspjeh i budući profesionalni razvoj studenata fizioterapije. |
Abstract (english) | Introduction: The World Health Organization (WHO) defines mental health as a state of well-being in which an individual can realize his abilities, cope with normal life stresses, work productively, and contribute to his community. Mental health is not merely the absence of mental disorders or disease, but rather a total state of well-being that includes both emotional and social aspects of life. According to the WHO, mental health is fundamental to an individual's ability to think, learn, work, and enjoy life. It is also a key element for relationships with other people, the community, and society as a whole.
Objective: To analyze aspects of mental health in undergraduate students of physiotherapy, at the University of the North, in Varazdin.
Materials and methods: The research was conducted on 154 undergraduate students of Physiotherapy, at the University of the North in Varazdin. For the purpose of the research, a survey was used using the Google Forms program, distributed through student WhatsApp groups. The first part of the survey contained socio-demographic data (gender, age, year of study, place of residence, marital status), and the second part used the Mental Health Questionnaire (MHC-SF).
Results: The results of research on a sample of physiotherapy students indicate a satisfactory level of positive mental health related to aspects of emotional, social, and psychological well-being.
Conclusion: Students' mental health is a key component of their academic and personal well-being. Considering the demanding nature of the study, which includes intensive practical and theoretical classes, physiotherapy students may be exposed to various emotional challenges. They often face pressures related to clinical practice, as well as the need to acquire new skills and knowledge. Although the results are encouraging, further research is needed to determine the link between mental health and student satisfaction with the chosen course in terms of causality. Maintaining good mental health is critical to the academic success and future professional development of physiotherapy students. |