Abstract | Ovaj rad temelji se na provedenom istraživanju i razmatra mogućnosti za lansiranje novog
proizvoda, kao i teorijske koncepte vezane uz njegovu implementaciju na tržištu. Svakodnevno na
tržište dolaze novi proizvodi uslijed velike konkurencije i stalne borbe za svakog potrošača.
Poduzeća moraju zadovoljiti tržišne zahtjeve, što čini ključno brzo lansiranje, proizvodnju
visokokvalitetnih proizvoda i osvajanje tržišnog udjela. Proizvodi koji nastaju kroz razvoj ili
kupnju potpuno novih rješenja smatraju se novim proizvodima jer posjeduju specifične
karakteristike koje ih čine prepoznatljivima u odnosu na slične proizvode već prisutne na tržištu.
Na tržištu postoje različite vrste novih proizvoda, uključujući potpuno nove proizvode, proširenja
postojećih proizvodnih linija, repozicionirane proizvode, poboljšane i revidirane proizvode, te
proizvode s nižim troškovima.
Razvoj novih proizvoda prolazi kroz šest faza: generiranje ideja, razvoj novog koncepta, testiranje
koncepta, dizajn i razvoj proizvoda, testiranje prototipa i konačno komercijalizacija. Glavni cilj
poduzeća je produžiti fazu zrelosti proizvoda, kada je proizvod na vrhuncu svoje kvalitete, koliko
god je to moguće. Svaki proizvod ima svoj životni ciklus, koji uključuje faze razvoja, uvođenja,
rasta, zrelosti i opadanja. Prije nego što proizvod postigne zrelost, mora biti prepoznat i prihvaćen
od strane potrošača. Difuzija proizvoda opisuje proces usvajanja proizvoda od strane kupaca na
tržištu. Postoji pet vrsta potrošača, ovisno o tome koliko brzo prihvaćaju i šire proizvod: inovatori,
rani usvojitelji, rane većine, kasne većine i neodlučni.
Poduzeća često proširuju svoj asortiman dodajući nove proizvode kako bi bolje zadovoljili potrebe
kupaca, postali konkurentniji, uspješniji u poslovanju te povećali učinkovitost i profitabilnost,
smanjujući pritom prodajni rizik i bolje iskorištavajući svoje proizvodne kapacitete. Tvrtka
poput Apple inc. redovito proširuje svoju ponudu proizvoda, a primjer takvog proširenja prikazan
je u ovom radu. Cilj je pružiti teorijsko objašnjenje razvoja novih proizvoda i primjenu tih teorija
na konkretnom primjeru. |