Naslov Metodološki pristup izrade strateškog plana
Naslov (engleski) Methodological approach to making a strategic plan
Autor Markus Novak
Mentor Krešimir Buntak (mentor)
Član povjerenstva Ivana Martinčević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Buntak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Sesar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za tehničku i gospodarsku logistiku) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Temeljne tehničke znanosti Organizacija rada i proizvodnje
Sažetak Strateško planiranje omogućava organizaciji odrediti smjer u kojem će se kretati. Ključan
zadatak strateškog planiranje je ostvariti zacrtane ciljeve u najboljem mogućem svijetlu. Kroz
proces strateškog planiranja organizacija utvrđuje svoje ciljeve, prioritete i strategije, te
definira mjere za procjenu uspješnosti ostvarenja tih ciljeva. Strateški menadžment je
kontinuirani proces koji omogućava održavanje organizacije kao cjeline te se kao takav
manifestira kroz niz poglavlja. Sam proces strateškog menadžmenta započinje analizom
okoline, ta se analiza obično naziva skeniranje okoline kako bi se identificirali strateški
faktori ( interni i eksterni) koji će određivati budućnost organizacije. Za skeniranje okoline
koristimo mnoge menadžerske alate. Proces strateškog menadžmenta dalje se nastavlja kroz
postavljanje usmjerenja organizacije, formuliranja te implementacije strategija i na kraju
kontrole te vrednovanje odabranih strategija. Sve ove etape prate i povratne veze. Strateški
plan predstavlja integrirani skup strateških i operativnih ciljeva i aktivnosti, koji su potrebni
kako bi se u budućnosti ostvario željeni rezultat (često definiran kao „misija” ili „vizija”
organizacije). Strateški plan pokazuje prioritete koji se trebaju postići u sljedećih nekoliko
godina, a koji će voditi prema strateškim prioritetima. Strateški plan mora imati definiranu
viziju, misiju, vrijednosti, politike, strateške ciljeve te strategije; koji ujedno predstavljaju
temeljne elemente strateškog plana. Proces metodološkog pristupa izrade strateškog plana
započinje definiranjem misije i vizije, slijedi analize okoline (vanjske i unutarnje), a dobiveni
rezultati se zatim unose u SWOT analizu. Nakon toga se definiraju politike i vrijednosti koje
daju temelj kojima organizacija utvrđuje svoje ciljeve te odluke kojima će zacrtani ciljevi biti
ostvareni. Kako bi iz SWOT analize odredile alternativne strategije te izbor strateških pravaca
koristi se TOWS matrica. Na samome kraju iz dobivenih rezultata određuju se strateški ciljevi
te strategije koje predstavljaju način ostvarenja tih ciljeva.
Sažetak (engleski) Strategic planning allows an organization to determine which direction to move. A key
task of strategic planning is to achieve the target objectives in the best possible light. Through
the process of strategic planning organization determines their objectives, priorities and
strategy, and define measures for the assessment of the success of realization of these goals.
Strategic management is a continuous process that allows for the maintenance of the
organization as a whole and as such manifest through a series of chapter. Process of strategic
management starts with the environmental analysis, this analysis is commonly called
environmental scanning to identify strategic factors (internal and external) that will determine
the future of the organization. For the scanning of the environment we use many of the
managerial tools. The process of strategic management continues through the setting
direction for the organization, formulating and the implementation of the strategy and at the
end of the control and evaluation of the selected strategy. All of these phases follow and
feedback links. The strategic plan is the integrated set of strategic and operational goals and
activities that are needed in order to be in the future has achieved the desired result (often is
defined as a "mission" or "vision" organization). The strategic plan show's the priorities to be
achieved in the next few years, which will lead to strategic priorities. The strategic plan must
have a defined vision, mission, values, policies, strategic goals and strategies; which also
represent the key elements of a strategic plan. The process of methodological approach to the
strategic plan begins by defining the mission and vision, follows the analysis of the
environment (external and internal) obtained results are then recorded into the SWOT
analysis. After that define the policies and values which the organization sets its objectives
and the decision how would set objectives been achieved. In order from the SWOT Analysis
determine alternative strategies and the election of the strategic directions we used TOWS
matrix. At the end of the obtained results determine the strategic goals and strategies that are
a means to achieve these aims.
Ključne riječi
strateško planiranje
strateški menadžment
proces strateškog menadžmenta
analiza okoline
strateški plan
misija
vizija
metodološki pristup
strategije
SWOT analiza
politike i vrijednosti
ciljevi
TOWS matrica
Ključne riječi (engleski)
strategic planning
strategic management
process of strategic management
environmental analysis
strategic plan
mission
vision
methodological approach
strategy
SWOT analysis
policy and values
goals
TOWS matrix
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:310809
Studijski program Naziv: Tehnička i gospodarska logistika Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka tehničke i gospodarske logistike (bacc. ing. logist.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-16 14:34:42