završni rad
Selfie fotografija

Igor Biškup (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
Podaci o radu
NaslovSelfie fotografija
AutorIgor Biškup
Voditelj/MentorMario Periša (mentor)
Sažetak rada
Selfie je nezanemariv, sveprisutan i općeprihvaćen fenomen koji prožima sve sfere računalnih mreža, a posebno obilježava društvene mreže. U ovom radu obrađen je pojam i definicija selfia, njegova povijest, ekonomski, psihološki te kulturološki utjecaj na moderno društvo. Ukratko kroz nekoliko poglavlja opisat će se pojava selfia, kako je nastala riječ selfie te vrste istoimenog fenomena. Nakon definiranja pojma, kroz kratku povijest opisuje se početak nastanka autoportretira, odnosno selfie fotografije. Osim definiranja osnovih pojmova, posebnu pažnju posvetit će se psihološkom te kulturološkom utjecaju modernog društva kroz društvene mreže. Samim time cilj ovog rada je prikazati selfie koji se u posljednjih nekoliko godina toliko popularizirao da ga se može svrstati u modernu medijsku fotografiju kao općeprihvaćen fenomen. Praktičnim dijelom kroz provedeni upitnik provedeno je istraživanje o navikama stvaranja selfija i njime se obuhvaćaju osobe svih dobnih skupina. Time je provedeno istraživanje i analiziranje o popularnosti i načinu stvaranja selfie fotografija u današnjem modernom društvu.
Ključne riječiselfie autoportret digitalna fotografija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Selfie photography
Povjerenstvo za obranuRobert Geček (predsjednik povjerenstva)
Darijo Čerepinko (član povjerenstva)
Mario Periša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Grafička tehnologija
Procesi grafičke reprodukcije
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMultimedija, oblikovanje i primjena
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. techn. graph.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-10-14
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The selfie is not insignificant, ubiquitous and generally accepted phenomenon that permeates all areas of computer networks, particularly marked social networks. This paper elaborates the concept and definition of the self, its history, economic, psychological and cultural impact on modern society. In short through several chapters describe the phenomenon selfie, to the origin of the word selfie this type eponymous phenomenon. After defining the term, through a brief history describes the onset of self-portrait or the self-image. In addition to defining basic terms, special attention will be devoted to the psychological and cultural impact of modern society through social networks. Thus the aim of this paper is to present the self that in recent years so popular that it can be classified into a modern media image as a generally accepted phenomenon. The practical part conducted through a questionnaire survey was conducted on the habits of creating selfies and it can include people of all ages. Time is spent researching and analyzing the popularity and how to create selfie in today's modern society.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)the self self-portrait digital photography
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:688905
PohranioJasna Kosić