završni rad
Psihološki poremećaji dječje i adolescentne dobi

Valentina Levačić (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
Podaci o radu
NaslovPsihološki poremećaji dječje i adolescentne dobi
AutorValentina Levačić
Voditelj/MentorŠtefanija Munivrana (mentor)
Sažetak rada
Psihički poremećaj je pojam koji se koristi za obilježavanje specifičnih tipova psihopatologije, a definiran je kao klinički značajan bihevioralni ili psihologijski sindrom ili uzorak ponašanja koji je povezan s prisutnom patnjom i nesposobnošću ili s povećanim rizikom doživljavanja smrti, boli, nesposobnosti ili s važnim gubitkom slobode. Psihički poremećaji djece i adolescenata mogu se odraziti na različite načine npr. kao tjelesni simptomi i bolesti, poremećaji eliminacije, poremećaji govora i hranjenja, smetnje ponašanja i raspoloženja, smetnje učenja i prilagodbe, poremećaji uzimanja hrane, hiperaktivnosti i poremećaja spavanja te je vrlo važna suradnja obiteljskih liječnika, školske medicine, stručnjaka za primarnu i sekundarnu prevenciju ovisnosti, psihijatara, dječjih vrtića i škola sa svojim stručnim suradnicima, nekih državnih institucija i lokalne zajednice. Osobe sa psihičkim poremećajem trebaju podršku tijekom cijeloga života, stoga se sestrinska skrb primjenjuje u svim dobnim skupinama. Strpljivost, tolerantnost, humanost i odgovornost su najvažnije odlike medicinske sestre/tehničara koja se bavi djecom s psihičkim poremećajem. Ona treba stvoriti ozračje u kojem vlada ugodna i topla atmosfera, a odnos s bolesnikom treba biti stručan i profesionalan. S obzirom na porast broja djece koja zahtijevaju psihološku potporu, društvo bi trebalo biti osjetljivije na ovu kategoriju i pomoći na svaki mogući način, kako u sekundarnoj, tako još više u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Ključne riječipsihički poremećaj uloga medicinske sestre sestrinske dijagnoze sestrinske intervencije
Povjerenstvo za obranuIvana Živoder (predsjednik povjerenstva)
Štefanija Munivrana (član povjerenstva)
Marijana Neuberg (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOMEDICINA I ZDRAVSTVO
Kliničke medicinske znanosti
Pedijatrija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaSestrinstvo
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. med. techn.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-10-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Mental disorder is the term used to mark specific types of psychopathology and is defined as a clinically significant behavioral or psychological syndrome or pattern of behavior that is associated with the present suffering and the inability or with an increased risk of experiencing death, pain, disability or with significant loss of freedom. Mental disorders in children and adolescents may be affected in different ways, eg. as physical symptoms and diseases, disorders of elimination, speech disorders and eating disorders of behavior and mood, learning disabilities and adjustments, eating disorders, hyperactivity and sleep disorders, thus cooperation between the family doctors, school doctors, and specialists for primary and secondary prevention of addiction, psychiatrists, kindergartens and schools with their assistants, some government institutions and local communities is very important. People with mental disorders need support throughout their lives, so the nursing care is applied to all age groups. Patience, tolerance, humanity and responsibility are the most important characteristics of nurses / technicians dealing with children with mental disorders. It should create an environment in which there is a pleasant and warm atmosphere, and the relationship with the patient should be competent and professional. Due to the increase in the number of children who require psychological support, the society should be more sensitive to this category of patients and help in every possible way in the secondary, and even more in primary care.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)mental disorder the role of nurses nursing diagnosis nursing interventios
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:429063
PohranioJasna Kosić