završni rad
Upravljanje događajima na primjeru festivala grada

Nikolina Mišak (2016)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Koprivnica
Odjel za poslovanje i menadžment
Podaci o radu
NaslovUpravljanje događajima na primjeru festivala grada
AutorNikolina Mišak
Voditelj/MentorAna Mulović (mentor)
Sažetak rada
Tema završnog rada je upravljanje događajima na primjeru festivala grada. Naziv ovog novog područja rada dolazi iz engleskog jezika i pojam event management se često koristi u hrvatskom jeziku. Upravljanje događajima je koordinacija, planiranje i vođenje svih ljudi, timova i mogućnosti koje su nam potrebne kako bi se stvorio i održao jedan događaj (http://www.elementa-komunikacije.hr/odnosi-s-javnoscu/upravljanje-dogadajima pristupljeno 23. lipnja 2016. 14:32). Iako je upravljanje događajima veoma mlada grana, početke možemo pronaći u antičkoj Grčkoj. Sve je krenulo organizacijom prvih Olimpijskih igara da bi danas stigli do organizacije velikih koncerata na kojima je prisutno po nekoliko milijuna ljudi. Danas se događanja mogu klasificirati prema vrsti i prema veličini. Kada događanja klasificiramo prema vrsti tada postoje sportska događanja, kategorija zabavnih, umjetničkih i kulturnih događanja, komercijalna marketinška i promidžbena događanja, skupovi i izložbe, obiteljska okupljanja, te prikupljanje u dobrotvorne svrhe. Prema veličini događanja dijelimo na megadogađanja, regionalna, značajna i manja događanja. Bez obzira da li je riječ o nekom manjem ili megadogađanju, organizacija događanja mora slijediti određeni tijek. Savršen tijek događanja trebao bi krenuti od razvoja koncepta i planiranja koji obuhvaća naziv, vrstu, lokaciju, datum, trajanje, svrhu, te opće i specifične ciljeve. Nakon toga kreće se s okupljanjem tima koji je na početku veoma malen, a kasnije kako se izvršenje događanja približava, može doseći i do nekoliko tisuća zaposlenika i volontera. Kako bi događanje bilo zakonski ispravno, potrebno je pribaviti sva odobrenja i dozvole. Da bi neki događaj bio uspješan veliku ulogu igra marketing i promidžba događanja. Naime, uspješnost događaja često se mjeri brojem posjetitelja, a marketing ovdje igra ključnu ulogu. Naravno, uz sve navedene elemente, potrebni su i financijski proračuni, bilanca, račun dobiti i gubitka kako bi događaj na kraju bio profitabilan. Kada je događanje privedeno kraju, potrebno je odraditi kontrolu i evaluaciju cijelog događanja kako bi zaposlenici, organizatori, ali i sudionici dobili povratnu informaciju koliko je događaj bio uspješan i što valja promijeniti prilikom organizacije sljedećeg događanja. Naposljetku, da bi događanje bilo dugoročno uspješno, potrebno je stvoriti konkurentsku prednost kroz održivo upravljanje događanjem kako bi na kraju svi imali korist od organizacije događanja.
Ključne riječidogađaj upravljanje događajima održivo upravljanje događajima marketing događanja
Povjerenstvo za obranuKrešimir Buntak (predsjednik povjerenstva)
Ana Mulović (član povjerenstva)
Ivana Martinčević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Koprivnica
Odjel za poslovanje i menadžment
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPoslovanje i menadžment u medijima
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) poslovanja i menadžmenta u medijima
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-29
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:500076
PohranioMario Kolar