diplomski rad
Stavovi i ponašanje potrošača kao kupaca ekoloških proizvoda

Melanija Seretinek (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovStavovi i ponašanje potrošača kao kupaca ekoloških proizvoda
AutorMelanija Seretinek
Voditelj/MentorTanja Kesić (mentor)
Sažetak rada
Kao posljedica povećanog interesa potrošača za zaštitu vlastitog zdravlja te za zaštitu okoliša povećava se potražnja za ekološkim proizvodima što, nadalje, dovodi do razvoja tržišta ekoloških proizvoda. Tržište ekoloških proizvoda stalno se mijenja, a svaki ekološki proizvod mora imati sve odgovarajuće karakteristike kako bi ga kupac odabrao u odnosu na konvencionalne proizvode. Te karakteristike uključuju i kupčev način života, kulturu i uvjerenja jer kupnjom takvog ekološkog proizvoda pojedinac kreira vlastiti željeni imidž. Rad donosi kratak prikaz motiva koji utječu na proces kupovine ekoloških proizvoda, kao i prepreka koje onemogućavaju daljnje povećanje potrošnje tih proizvoda. Provedeno je istraživanje na uzorku od 100 ispitanika putem anketnog upitnika. Upitnik je obuhvaćao pitanja na temelju kojih se mogu doznati čimbenici, sklonosti i navike ponašanja potrošača ekoloških proizvoda. Rezultati istraživanja opisuju potrošača ekoloških proizvoda kao zaposlenu osobu s višim obrazovanjem te s višim mjesečnim prihodom. Potrošači ekoloških proizvoda su spremni platiti višu cijenu za ekološki prihvatljiv proizvod, a najčešći potrošači ekoloških proizvoda su žene. Samim time, proizvođači i marketinške agencije trebaju svu pažnju usmjeriti na stvaranje željenog proizvoda koji će zadovoljiti potrošače.
Ključne riječipotrošači ponašanje potrošača kupovina ekološki proizvodi zaštita okoliša
Naslov na drugom jeziku (engleski)The attitudes and behavior of consumers as buyers of organic products
Povjerenstvo za obranuGoran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Anica Hunjet (član povjerenstva)
Tanja Kesić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
As a result of the increased interest of consumers to protect their own health and for theenvironment preservation, the demand for ecological products is increasing, which in turn leads to the development of the market of ecological products. The market of ecological products is constantly changing and every ecological product must have all the appropriate characteristics in order to be chosenover conventional products. These characteristics include the buyer's lifestyle, culture, perceptions and beliefs because by buying such anecological product an individual creates his own desired image. This paper gives a brief overview of the motives that influence on the process of buying ecological products, as well as the obstacles that block further increasing of the consumption of these products. A survey was conducted on a sample of 100 respondents through the questionnaire. The questionnaire included questions on the basis of which they can find out factors, preferences and behavior of consumers of ecological products. The research results describe the consumer of ecological products as an employed person with higher education and higher monthly income. Consumers of ecological products are willing to pay a higher price for an environmentally friendly product, and the most frequent consumers of ecological products are women. Thus, manufacturers and marketing agencies should all their attention direct on the creation of the wanted product that will gratify the consumers.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)consumers consumer behaviour buying ecological products environment preservation
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:274062
PohranioJasna Kosić