diplomski rad
Ponašanje potrošača u odnosu na Veblenov efekt

Ivanka Budimir (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovPonašanje potrošača u odnosu na Veblenov efekt
AutorIvanka Budimir
Voditelj/MentorTanja Kesić (mentor)
Sažetak rada
U teorijskom dijelu ovog rada govorit će se o pojmu luksuza i luksuznih proizvoda koja je sastavni dio društvenog i poslovnog života, kako kompanija, tako i pojedinaca, koji luksuzom sječu određeni status i priznanje u društvu. Za pojedinca vrlo je bitno mišljenje okoline u kojoj pojedinac posjeduje ili ne posjeduje određeni status u određenom društvenom sloju. Sukladno tome pojedinac postaje sve zahtjevniji i informiraniji o proizvodima koji ga zanimaju, a koji mu mogu stvoriti određeni image u društvu. Ovaj diplomski rad donosi ključnu analizu, specifičnosti i teorijske spoznaje područja ponude i potražnje za određenim proizvodom, te nam pokazuje kako određene iznimke ponude i potražnje djeluju na ponašanje potrošača. Cilj istraživačkog djela rada je ispitati ponašanje potrošača razne platežne moći i razne dobi, te determinirati faktore koji imaju ključnu ulogu u formiranju njihovog mišljenja o samom proizvodu. Istraživanje je provedeno obliku anketnog upitnika od 200 ispitanika na području grada Zagreba.
Ključne riječikupac luksuzno dobro ponašanje potrošača veblenov efekt društveni status
Naslov na drugom jeziku (engleski)Consumer behavior regarding Veblen effect
Povjerenstvo za obranuAnica Hunjet (predsjednik povjerenstva)
Tanja Kesić (član povjerenstva)
Darijo Čerepinko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-02-17
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In the theoretical part of this work we will speak about the concept of luxury and luxry products, wich is permeated all aspects of social and business life, for both the company and individuals, whom by using luxury prodatcs „earn“ certan status and recognition in social and business life. Opinion of the others is very important for every individual in all aspects of social na business life, weather the individal have or don't have certan status in particular social class. When we concider all the aspects we understand that the individual will become more demanding and more informed about the products that interest them, and can create a certan image in his/hers social and business life. This work brings critical analysis, specifity and theoretical knowlege of the field of supply and demand for certan products, and show us how certan exceptations suppy and demand can effect consumer behaviour. The final goal of the resarch in this work is to examine the behavior of consumers, concidering their spending ability and different age, and determine the factors that play a key role in forming their opinions on the product itself. The resarch was conducted trough a questionare to a random sample of six respondents in city of Zagreb, in front of the shop on wich conduceted the survey.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)customer concept of luxury customer behaviour veblen effect status in particurar social class
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:755212
PohranioJasna Kosić