diplomski rad
Etika u menadžmentu na primjeru Coca-Cola, HBC, Hrvatska

Ankica Meseljević (2017)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
Podaci o radu
NaslovEtika u menadžmentu na primjeru Coca-Cola, HBC, Hrvatska
AutorAnkica Meseljević
Voditelj/MentorTvrtko Jolić (mentor)
Sažetak rada
Kroz ovaj diplomski rad nastojalo se ukazati na važnost integriranja poslovne etike u poslovanje poduzeća u današnjem poslovnom svijetu. Poslovna etika ne predstavlja, po mišljenju mnogih, trošak za poduzeće već glavni faktor uspješnog i održivog budućeg rast a i razvoja poduzeća. Činjenica je kako danas profit ne predstavlja jedini razlog poslovanja poduzeća, već je cjelokupno djelovanje usmjereno na postizanje konkurentske prednosti na tržištu. Mnoga svjetska poduzeća su prepoznala važnost integriranja poslovne etike u svoje poslovanje. Nažalost na tržištu Republike Hrvatske stanje je ipak malo drukčije. Naime, iako sve veći broj velikih poduzeća shvaća važnost uvođenja poslovne etike te etičkih načela, vrijednosti i standarda na kojima će temeljiti svoje poslovanje, još uvijek među malim i srednjim poduzećima postoji sumnja i strah od uvođenja poslovne etike u poslovanje. U ovom diplomskom radu prikazani su i primjeri dobre prakse koji mogu poslužiti ostalima kako je pravilo i etično poslovati u 21. stoljeću, vodeći brigu o svojim zaposlenicima, poslovnim partnerima i investitorima te prije sve vodeći brigu o zaštiti okoliša i zajednici u kojoj poduzeća datiraju. Kao primjere dobre prakse navela bih poduzeća, INA d.d., Hrvatska Lutrija d.d., M SAN grupa, Zagrebačka banka te Coca Cola HBC Kao promatrano poduzeće odabrala sam Coca-Cola, HBC, Hrvatska, koje već 10 godinu za redom je dobilo certfikat Poslodavac partner, što ukazuje na odgovornost prema zaposlenicima, poslovnima partnerima, no ne treba zanemariti njihovu odgovornost prema okoliši u zajednici u kojoj datiraju.
Ključne riječiposlovna etika vodstvo i etika menadžerska etika etički kodeks suvremeni uvjeti poslovanja
Naslov na drugom jeziku (engleski)Ethics in management in the case of Coca-cola Hbc, Croatia
Povjerenstvo za obranuPetar Kurečić (predsjednik povjerenstva)
Anica Hunjet (član povjerenstva)
Tvrtko Jolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za poslovnu ekonomiju
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaPoslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina
SmjerTurizam i Međunarodna trgovina
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra poslovne ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. oec.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-03-13
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Through this thesis I tried to emphasize the importance of integrating business ethics in companies. Many companies believe that business ethics only creates the cost and they are not aware that a business ethics is most important factor of a successful and sustainable future growth and development of enterprises. The fact is that today a profit is not the only reason of business. Today's business is focused on achieving a competitive advantage in the market. Many global companies have recognized the importance of integrating business ethics in their business. Unfortunately the Croatian market situation is a little different. Although an increasing number of large companies realize the importance of introducing business ethics and ethical principles, values and standards upon which to base your business, still among SMEs there is suspicion and fear of introducing business ethics in business. In this thesis I was presented and examples of good practice that can serve others as a rule and ethical business in the 21st century. They are taking care of their employees, business partners and investors, and before all taking care of the environment and the communities in which the company´s operate. As examples of good practice I identified these companies: INA d.d. , Hrvatska lutrija d.d., M SAN Group and Zagrebačka banka. As observed company I chose Coca-Cola HBC, Croatia, which indicates a responsibility to employees, business partners, but we should not neglect their responsibility towards the environment and the community in which dating.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)business ethics leadership and ethics managerial ethics code of ethics contemporary business conditions
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:476096
PohranioJasna Kosić