završni rad
Promocija glazbenog uratka u aktualnoj medijskoj situaciji

Antoni Popčević (2015)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
Podaci o radu
NaslovPromocija glazbenog uratka u aktualnoj medijskoj situaciji
AutorAntoni Popčević
Voditelj/MentorDarijo Čerepinko (mentor)
Sažetak rada
Glazba je umjetnost čiji medij je zvuk organiziran u vremenu. Jedna je od najstarijih i najvažnijih umjetnosti u današnjem životu te je različitih svrha, bile to ceremonijske, estetske, religijske, zabavljačke, komunikacijske i tako dalje. Glazba se može stvarati, izvoditi, promovirati, a nekad je i ovisna o kulturi i socijalnim aspektima. Uz to što je produktivna (izvođačka) umjetnost, glazba spada u fine (lijepe) umjetnosti jer joj je cilj estetika. Kao što naprimjer film nazivamo sedmom umjetnošću, tako glazbu po tradicionalnoj estetici nazivamo prvom umjetnošću, odnosno prvom na popisu umjetnosti. Da bi se glazbeni uradak uspješno proveo na tržište, osim dobrog originalnog proizvoda moraju seprimjeniti i razne promocijske aktivnosti. Već desetljećima glazbenici misle da je legitimna ruta do uspjeha ako uspješno potpišu ugovor s nekom od većih izdavačkih kuća. To je daleko od istine. Vremena su se jako promijenila. Internet i nisko budžetna tehnologija stvorili su ogroman 'do ityourself' tj. 'uradi to sam' glazbeni pokret. Taj pokret je u današnje vrijeme jedan od ključnih faktora uspješnosti. Nažalost, još uvijek tisuće raznih tekstopisaca te glazbenika i dalje vjeruje da je jedina cesta do uspjeha baš ta da se osigura mogućnost potpisivanja ugovora sa izdavačkom kućom. Npr. u 70ima bi se ta mogućnost smatrala dobitkom na lotu. Međutim, ovo je 21. stoljeće. Dali ste se ikad zapitali kako su nekad ljudi dolazili do nove glazbe? Kada ste zadnji puta čuli da je netko kupio glazbeni CD, kazetu ili gramofonsku ploču? Svi se dobro sjećamo koliko su nekada koštaliCD-i, kako se došlo do njih i koliko ih je zapravo ljudi kupovalo. Jedini način kako dospjeti do glazbe je bio ili kupnja CD-a,kazete ili gramofonske ploče u dućanu ili pak slušat pjesme na radiju, ali ako ste čuli pjesmu koja vam se jako sviđala niste jednostavno mogli otići na Youtube i slušati je do mile volje. Internet tada nije postojao, a baš ta suvremena tehnologija (u koju spada Internet) jest jedan od faktora koji je promijenio čitavu glazbenu industriju. Također, naglasak je na tome da je glazba i neka vrsta konzumacije. Nemožete slušat npr. 5 pjesama cijeli svoj život. To je kao da živite na kruhu i vodi.
Ključne riječiglazba promocija glazbeni uradak marketing komunikacija mediji reklama oglašavanje
Povjerenstvo za obranuMario Periša
Robert Geček
Darijo Čerepinko
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Masovni mediji
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMultimedija, oblikovanje i primjena
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. techn. graph.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-10-07
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:245200
PohranioJasna Kosić