Naslov Utjecaj vizualnih medija na djecu
Naslov (engleski) Influence of visual media on children
Autor Tajana Jakopović
Mentor Robert Geček (mentor)
Član povjerenstva Mario Periša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Ivančić Valenko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Robert Geček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2017-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak Svijet ne možemo zamisliti bez medija. Mediji se šire vrlo brzo, stoga ih je ne moguće u potpunosti pratiti. Mediji su svuda oko nas, od našeg doma, trgovine, radnog mjesta, ulice, Medije kupujemo, koristimo i plaćamo. Ne pitamo se koliki je zapravo njihov utjecaj na odrasle i djecu. Djeca odrastaju okružena medijima, a njihovo navikavanje na njih zbiva se brzo i neprimjetno. Razlikujemo dvije vrste medija, tiskane i elektroničke. U današnje vrijeme djeca se više susreću s elektroničkim medijima poput računala i televizije, nego s tiskanim u koje spadaju slikovnice, časopisi, knjige.
Utjecaj medija na živote djece i odraslih traži potrebu za boljim razumijevanjem. Roditelji se pitaju što mediji donose u život te kako poučiti djecu da ih sigurno koriste i razviju kritičko mišljenje. Prema tim činjenicama, stvorio se pojam medijske pismenosti.
Jeste li se ikad zapitali na koji način i kako Vaše dijete doživljava medije? I je li te stvari utječu na njegovo ponašanje? Mediji danas postaju ključno sredstvo socijalizacije te utječu na ponašanje, svjetonazore i stavove djece.
Mediji utječu na pozitivan, ali i na negativan način na djecu. Mediji obogaćuju živote djece, potiču kreativnost, maštu, proširuju obrazovanje. No, unatoč pozitivnim stvarima, javljaju se i neke negativne kao nasilje na internetu, pretilost, osamljenost i slično.
Na kraju rada napravljena je kratka anketa o utjecaju medija na djecu. Anketu su ispunjavali roditelji. U radu je obrađena analiza istraživanja te analiza rezultata dobivenih ispunjavanjem ankete.
Sažetak (engleski) We can not imagine the world without the media. Media is spreading very fast, so they can not be fully tracked. Media is all around us, from our home, store, workplace, street. The media we buy, use and pay. We do not wonder how much their impact is on adults and children. Children grow up surrounded by media, and their habit is fast and inconspicuous.
We differentiate between two types of media, printed and electronic. Children are more likely to encounter electronic media such as computers and television today, but with prints that include picture books, magazines, and books. Influence of media on the lives of children and adults seeks the need for better understanding.
Parents are wondering what the media brings to life and how to teach children to safely take advantage of them and develop critical thinking. According to these facts, the concept of media writing was created. Have you ever wondered how your child is experiencing the media? Or do these things affect their behavior? The media today become the key means of socialization and affect the behavior, worldview, and attitudes of children.
The media have a positive and a negative effect on children. Media enriches childrens lives, encourage creativity, imagination, expand education. But, despite some positive things, there are
some negative things like online violence, obesity, loneliness, and the like. At the end of the work, a brief survey was conducted on the impact of media on children. The poll was filled by parents. The paper analyzes the results of the research and analysis of the results obtained by completing the survey.
Ključne riječi
mediji
djeca
medijska pismenost
medijski odgoj
tisak
radio
televizija
računalo
internet
Ključne riječi (engleski)
media
children
media literacy
media education
press
radio
television
computer
internet
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:781530
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-30 10:32:18