Naslov Organizacija i analiza poslovanja društva Elektropromet d.d.
Autor Karlo Šamu
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Tanja Kesić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Kozina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2015-03-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Poduzetnici na temelju poslovne ili poduzetničke ideje pokreću tvrtke i
postaju dio tržišta. Da bi svaki poduzetnik nastupao na tržištu i uspješno
nudio svoje proizvode ili usluge potrebno je odabrati i kreirati organizaciju
preko koje će ostvariti svoje ciljeve. Svaka organizacija mora imati jasnu
viziju, misiju, kao i ciljeve te strategiju kojom će ostvariti ciljeve. Organizacija
mora utjecati na unutarnje čimbenike koji su prisutni, ali isto tako mora se
prilagođavati i vanjskim čimbenicima da bi se razvijala i uspješno poslovala.
Ako organizacija, odnosno tvrtka uđe u krizu potrebno je poznavanje njenih
simptoma, ne bi li se tvrtka uspješno nosila s krizom i nastavila poslovanje.
Postoje razne teorije o tome što je poslovna kriza te koji su njezini uzroci i
simptomi. Svaki menadžer treba biti upoznat s definicijom i oblicima poslovne
krize, a isto tako mora konstantno pratiti promjene na tržištu, rad
konkurencije i političke promjene. Također, mora imati napredno poznavanje
upravljanja financijama i znanje iz kontrolinga te stalno pratiti rad zaposlenika
i promjene troškova poslovanja. Menadžment tvrtke Elektropromet d. d. nije
bio dovoljno educiran ili zainteresiran da promijeni poslovanje tvrtke, što je
rezultiralo konstantnim smanjenjem prihoda i sve slabijim poslovnim
rezultatima te se nije prilagodio tržišnim promjenama. Tvrtka je kroz razdoblje
od 2003. do 2004. godine ostvarivala sve lošije rezultate, a kroz razdoblje
2005. i 2006. godine i osjetan gubitak te se nije uspješno oporavila i izašla iz
krize. Restrukturiranje koje je trebalo riješiti probleme tvrtke nije izvršeno u
potpunosti te je Elektropromet d. d. sveden na tek nekoliko zaposlenika i
posluje isključivo od najma preostalih poslovnih prostora. Razlog neuspjeha
nalazi se i u činjenici da je velik dio zaposlenika negirao stvarne probleme te
su se nadali da će se oni sami riješiti. Detaljnom analizom financijskih
rezultata poslovanja dolazi se do jasnih pokazatelja lošeg upravljanja iz kojih
je vidljivo da su uzroci i simptomi poslovne krize bili vidljivi svima koji su ih
željeli vidjeti te se kvalitetnim programom izlaska iz krize Elektropromet d. d.
mogao izvući i nastaviti uspješno poslovanje.
Sažetak (engleski) Each entrepreneur needs a business idea to start a company. To be able to
offer products and service, each entrepreneur must define and create an
organization through which his goals could be achieved. Each organization
needs a clear vision, mission, goals and strategy how to achieve those goals.
Organization must be able to control internal factors and also must be able to
adapt to external factors in order to achieve growth and sustainability. If a
company wants to keep the market share when facing crisis, symptoms must
be recognized in time. There are various theories explaining what business
crisis is, and what are the causes or symptoms of crisis. Every Manager
should be familiar with the definition and forms of business crisis, must be
aware of market changes, competition progress and political changes.
Manager, also must have advanced knowlege in finance management and
controlling experience, and also has to monitor employees and costs
changes. Management of Elektropromet d.d. was undereducated or maybe
disinterested to make business changes, which led to constant decrease in
revenue and increasingly weaker business results, without adjustment to
market changes. Over a period from 2003 up until 2004, company results
were getting worse each year, and over a period from 2005 up until 2006,
they had a significant loss, which resulted with failure to recover and cope
with crisis. Corporate restructuring was not completed and Elektropromet d.d.
was reduced to few employees, and rent of remaining business premises
became the core business. Cause of failure was also the fact that most of
employees denied real problems and hopped that they will be resolved by
themselves. During detailed analysis od financial results it is clear that poor
management is the cause of business crisis, that the simptoms were visible
to everybody who wanted to see them, and with a quality program for crisis
management Elektropromet d.d. could have managed to prevail and operate
successfully.
Ključne riječi
poduzetnik
organizacija
poslovna kriza
upravljanje u krizi
restrukturiranje
Ključne riječi (engleski)
Entrepreneur
organization
business crisis
management in crisis
restructuring
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:378515
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-02-05 14:05:11