završni rad
Društvena odgovornost poduzeća u Hrvatskoj

Tajana Rauš (2015)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Koprivnica
Odjel za poslovanje i menadžment
Podaci o radu
NaslovDruštvena odgovornost poduzeća u Hrvatskoj
AutorTajana Rauš
Voditelj/MentorIgor Klopotan (mentor)
Sažetak rada
Društvena odgovornost prema definiciji predstavlja prednost gospodarstva da doprinese održivom razvoju uz pomoć rada s ljudima, zajednicom te društvom općenito kako bi se poboljšali uvjeti u kojima živimo. Gledano s aspekta poduzeća, ona predstavlja koncept prema kojem poduzeća vode brigu o društvenim pitanjima i zaštiti okoliša integrirajući ih u svoje poslovne aktivnosti i odnose sa zaposlenicima, dioničarima, potrošačima, dobavljačima, vladom te širom javnosti. Koncept društvene odgovornosti primjenjuju sva poduzeća bez obzira na veličinu, premda se najviše istražuje utjecaj velikih poduzeća jer ona posjeduju najveću moć. Društvena odgovornost poduzeća najbolje se može predočiti kroz njene četiri dimenzije, a to su ekonomska odgovornost koja predstavlja osnovnu svrhu poduzeća. Povijesno gledano društvena odgovornost zapravo jest ekonomska odgovornost, što znači da je temeljna funkcija poduzeća obavljanje poslovnih aktivnosti, odnosno proizvodnja i prodaja dobara i usluga radi povećanja novčanih sredstava, točnije osvarivanja dobiti. Zakonska odgovornost zahtjeva od poduzeća da ispunjava svoje ekonomske ciljeve unutar zakona. Etička načela štite prava pojedinca, društva i okoliša. Etički odgovorno poslovanje postoji kako bi prosudilo što je ispravno a što neispravno u poslovnom svijetu, dok filantropske aktivnosti čine doprinos poduzeća najčešće u smislu donacija različitih namjena. Zajednica u današnje vrijeme postavlja pred poduzeća brojne izazove prema kojima ona moraju uspješno poslovati a pritom voditi brigu o dobrobiti zajednice. Zbog takvih se problema razvio koncept marketinga opće dobrobiti koji uspostavlja odnose između profitnog i neprofitnog sektora pri čemu svi sudionici ostvaruju određene koristi. Zabrinutost društva u pogledu ekoloških i društvenih problema potaknulo je poduzeća da pokrenu suradnju s drugim organizacijama u ispunjavanju cilja od opće dobrobiti i uzajamne koristi.
Ključne riječidruštvena odgovornost društvena odgovornost poduzeća marketing opće dobrobiti stavovi potrošača održivi razvoj okoliš
Povjerenstvo za obranuIvana Drožđek
Ana Mulović
Igor Klopotan
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Koprivnica
Odjel za poslovanje i menadžment
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Mikroekonomija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaPoslovanje i menadžment u medijima
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) poslovanja i menadžmenta u medijima
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-10-07
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:500085
PohranioMario Kolar