Rad nije dostupan
završni rad
Kanali distribucije robe široke potrošnje

Martina Vidrač (2014)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za tehničku i gospodarsku logistiku
Podaci o radu
NaslovKanali distribucije robe široke potrošnje
AutorMartina Vidrač
Voditelj/MentorKristijan Rogić (mentor)
Sažetak rada
Riječ logistika počela se koristiti svakodnevno. Može se primjenjivati u različitim područjima. Kod svakodnevnog života riječ “logistika” znači potpora, u vojsci se pojam logistika odnosi na aktivnosti vezane uz transport i smještaj vojnog materijala, a u gospodarstvu se pod logistikom podrazumijeva skup aktivnosti koje omogućuju kretanje dobara od proizvođača do potrošača. Kad se logistika počela razvijati dominiralo je iskustvo i vještina, a kasnije se preusmjerila na znanost. Danas se sve veća pažnja daje poslovnoj logistici jer je ona jedan od najznačajnijih čimbenika tržišne konkurentnosti poduzeća zato jer danas svako poduzeće lakše pristupi tržištu nego nekad pa su odnosi između konkurenata sve ratoborniji. Svaka je definicija poslovne logistike različita a govori isto, da je logistika upravljanje i kontroliranje fizičkog tijeka materijalnih dobara i potrebnih informacija koje poduzeće šalje na tržište i prima s tržišta. Pravilna primjena logistike na tržištu ima mnogo veće konkurentske učinke nego klasični oblici konkurentske borbe politikom cijena, promocijama, oglašavanjima i slično. Logistika u sebi sadrži mnoge aktivnosti koje treba voditi što efektivnije i efikasnije, a to su: upravljanje materijalom, sirovinama, poluproizvodima i dijelovima od izvora nabave do proizvodnog procesa i kroz njega te distribuciju koja obuhvaća tijek gotovih proizvoda od završetka procesa proizvodnje do konačne potrošnje. Da bi distribucija učinkovito obavila aktivnosti logistike, u sebe uključuje naručivanje, upravljanje skladištem, manipulaciju robom, vanjski i unutrašnji transport i informacijski logistički sustav, po čemu se vidi da je distribucija uži pojam od logistike. Tema ovog rada su kanali distribucije za robu široke potrošnje. Rad se sastoji od tri osnovna dijela. Prvi dio predstavlja distribuciju, kao uži pojam od logistike i njezine elemente, drugi dio se osvrće detaljnije na kanale distribucije, a u trećem dijelu su primjerci usporedba distribucijskih kanala za različite kategorije robe široke potrošnje. Srdačno se zahvaljujem svim profesorima Sveučilišta Sjever koji su me podučavali o logistici i drugim područjima koja su vezana uz nju.
Ključne riječidistribucija
Povjerenstvo za obranuMario Šafran
Kristijan Rogić
Goran Kolarić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za tehničku i gospodarsku logistiku
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Tehnologija prometa i transport
Inteligentni transportni sustavi i logistika
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaTehnička i gospodarska logistika
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka tehničke i gospodarske logistike
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. logist.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-10-29
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:351185
PohranioJasna Kosić