Naslov Socijalna inteligencija kao prediktor uspjeha u radu medicinske sestre
Naslov (engleski) Social intelligence as a predictor of success in the work of a nurse
Autor Danijela Vorkapić
Mentor Marijana Neuberg (mentor)
Član povjerenstva Rosana Ribić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Neuberg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Pavan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2020-10-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Društveni odnosi imaju suptilan, ali snažan cjeloživotni utjecaj na nas. Način na koji se povezujemo s drugim ljudima govori nam o razvijenosti socijalne inteligencije budući da je ista usko povezana sa socijalnim dijelom našeg života. Razina razvijenosti socijalne inteligencije može se vidjeti kroz međuljudske odnose, komunikaciju i način na koji komuniciramo s drugima, ali i kroz svijest o samima sebi, svijest o životnim stajalištima i načinima reagiranja tijekom komunikacije. Socijalna inteligencija se često povezuje s emocionalnom inteligencijom što je zapravo i ispravno pošto su jedna od druge neodvojive u promatranju čovjekovog ponašanja. Za razliku od emocionalne, socijalna inteligencija istražuje područje ljudskog života odnosno ono što se događa kada smo u interakciji s drugom osobom. To polazište omogućava širi zamah u razumijevanju našeg osobnog svijeta. Priroda profesije medicinske sestre, usmjerena je na promicanje zdravlja, prevenciju bolesti i njegu bolesnih osoba i osoba s invaliditetom te zahtijeva razvijenu socijalnu inteligenciju kao vještinu na visokoj razini, koja pridonosi učinkovitoj skrbi usmjerenoj na pacijenta, ali i na radnu okolinu. Cilj istraživanja je procijeniti važnost socijalne inteligencije kao prediktora uspjeha u radu med.sestara/tehničara s obzirom na dob, razinu obrazovanja, duljinu radnog staža te razinu srednjoškolskog obrazovanja. U istraživanju je sudjelovalo 462 sudionika (medicinskih sestara/tehničara) iz različitih područja Republike Hrvatske. Istraživanje je provedeno u prvoj polovici lipnja 2020. godine putem registriranih društvenih mreža, anonimnim anketnim upitnikom razvijenim za potrebe ovog diplomskog rada. U statističkoj obradi korištene su deskriptivne, inferencijalne i multivarijatne metode statističke analize. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika u stupnju obrazovanja i duljini radnog staža u odnosu na razinu socijalne inteligencije. S druge strane ne postoji statistički značajna razlika koja govori da su medicinske sestre s višom razinom socijalne inteligencije zaposlene na rukovodećim funkcijama kao i da su medicinske sestre koje su tijekom obrazovanja učile o socijalnoj inteligenciji samim tim i socijalno inteligentnije. Iz provedenog istraživanja dolazi se do zaključka da je socijalna inteligencija važan prediktor uspjeha u radu medicinske sestre.
Sažetak (engleski) Social relationships have a subtle but powerful longlife impact on us. The way we connect with other people tells us about the social intelligence development since it is closely related to the social aspect of our lives. The level of the social intelligence development can be determined by interpersonal relationships, communication and the way we communicate with others but also by self-awareness, awareness of life attitudes and how we react while communicating. Social intelligence is often associated with emotional intelligence, which is actually correct because they are inseparable from each other in the study of human behavior. Unlike emotional, social intelligence explores what happens when we interact with another person. This viewpoint allows us to understand our personal world better. The nature of the nursing profession is focused on health promotion, prevention of disease and its sick and disabled people and requires developed social intelligence as a high level skill, which contributes to the effectiveness of patient-centered care and work environment. The aim of this research is to asses the importance of social intelligence as a predictor of the work success of nurses/technicians, regarding age, level of education, length of service and secondary education level. 462 respondents (nurses/technicians) from different areas of the Republic of Croatia participated in the research. The research was conducted in the first half of June 2020 through registered social media networks by an anonymous survey questionnaire made for the purposes of this thesis. Descriptive, inferential and multivariat statistic methods were used in the statistical evaluation of data. The results showed that there is a statistically significant difference in the level of education and length of service in relation to the level of social intelligence. On the other hand, there is no statistically significant difference showing that nurses with a higher level of social intelligence are employed in managerial positions and that nurses who learned about social intelligence during their education are therefore more socially intelligent. The conducted research concludes that social intelligence forms an important predictor of success in a nurse's job.
Ključne riječi
socijalna inteligencija
emocionalna inteligencija
interakcija
Ključne riječi (engleski)
social intelligence
emotional intelligence
interaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:510024
Studijski program Naziv: Sestrinstvo - menadžment u sestrinstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-18 15:51:07