Naslov Upravljanje turističkim razvojem na primjeru grada Lepoglave
Naslov (engleski) Tourism development management on the example of the town of Lepoglava
Autor Sandra Vidaček
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Petar Mišević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Vuković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-02-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Ovaj diplomski rad pisan je s intencijom da se istraži prepoznatljivost resursa kojima Lepoglava kao turistička destinacija ima potencijala razviti se i postati prepoznatljivija široj javnosti iz cijele Hrvatske , način na koji šira javnost doživljava grad Lepoglavu, te koliko su lepoglavska čipka, ahat, ugasli vulkan i pavlinska kultura doprinijeli promjeni percepcije grada Lepoglave. U radu će se pružiti teorijski uvid u pojmove turizma, turističke ponude i potražnje, kao i tradicije i baštine. Pored toga, rad se bavi i utjecajem turizma, kao i globalnih turističkih trendova, na pojedinu destinaciju.Turizam je dinamička kategorija koja se nalazi u neprestanom razvoju i progresiji. Temeljni elementi turističkog proizvoda destinacije su atraktivnost, pristupačnost i uvjeti za boravak. Turistički proizvodi (destinacije) međusobno se bore na turističkom tržištu kako bi zadovoljili potrebe turista. Odluku o tome želimo li posjetiti neku destinaciju često donosimo na temelju privlačnih fotografija. Ključni faktor u privlačenu turista je atraktivnost, pod uvjetom da destinacija ima isplaniranu integriranu turističku ponudu. Kroz primjer grada Lepoglave objasnit ćemo koliko je važno stvaranje integriranog turističkog proizvoda, i to identifikacija potražnje, stvaranje atrakcija, otkrivanje resursa odredišta, kreiranja turističke ponude i uključivanje lokalne zajednice. Lokalna zajednica svojim uključivanjem i radom doprinosi kvaliteti ponude određene destinacije, pa je bitna stavka kod planiranja integriranog turističkog proizvoda.
U drugom djelu rada izneseni su rezultati istraživanja provedenog za potrebe ovog rada. Istraživanje provedeno na 253 ispitanika iz cijele Hrvatske pokazalo je da su grad Lepoglava i Turistička zajednica grada Lepoglave uspjeli u svojoj temeljnoj namjeri rebrandiranja Lepoglave iz grada kaznionice u grad koji je prepoznatljiv po svojim drugim atrakcijama, prije svega lepoglavskoj čipki, ahatu, pavlinskoj kulturi i ugaslom vulkanu, da je ulaganje Lepoglave u smještajne i ugostiteljske turističke kapacitete urodilo plodom, da poboljšanje turističke ponude grada Lepoglave kroz atrakcije i popratne sadržaje zaista poboljšava tržišnu poziciju grada Lepoglave kao turističke destinacije, te da unatoč svim ovim pozitivnim kretanjima povezanim uz turističku ponudu i doživljaj grada Lepoglave, još uvijek postoji prostor za poboljšanje promidžbe turističkih atrakcija.
Sažetak (engleski) This thesis was written with the intention to research the recognizability of the resources of Lepoglava as a touristic destination, and its potential for development and increase of recognizability to the general public from Croatia. The thesis also researches the way in which the general public perceives the town of Lepoglava, and the degree in which the Lepoglava's lace, agate, dormant volcano and Paulinian culture contributed to the change of perception of the town of Lepoglava. The first part of the thesis is dedicated to providing the theorietical insight into notions of tourism, touristic supply and demand, and heritage and tradition. Furthermore, it elaborates the theory about the impact of tourism and global touristic trends on the specific destination. The tourism is a dynamic category which is continuously developing and progressing. Basic elements of the tourism products of a destination are atractivity, accessability and living conditions. Tourism products (destinations) are confronting each other in the tourism market to meet the needs and expectations of the tourists. The decision whether someone wants to visit some destination is often made based upon attractive photorgraphs. The attractivity is key factor in motivating the tourist, with the condition that the destinations have planned integrated touristic destination offer. Using the example of the town of Lepoglava, it will be explained in which degree the creation of integrated touristic product is important, from the identification of the demand, through discovering of the destination resources, creating attractions and touristic offer, to the inclusion of local community. The local community is an important factor in planning of the integrated touristic product because its inclusion and effort contributed to the tourism offer of the specific destination. The second part of the thesis shows the results of the research made for the needs of this thesis. The research made on 253 respondents from the whole of Croatia has shown that the Town of Lepoglava and Tourist Office of the Town of Lepoglava were successful in their basic intention of rebranding of Lepoglava from the prison town into a town recognizable by its other attractions – Lepoglava lace, agate, Paulinian culture and dormant volcano; that the investment of Town of Lepoglava into accomodation and catering capacity was sucessful; that development of tourism offer of the town of Lepoglava through attractions and accompanying contents really improves market position of Lepoglava as touristic destination; and that, despite all these positive trends related to the tourism offer and perception of the town of Lepoglava, there still is room for improvement of advertisement of the touristic attractions.
Ključne riječi
Turizam
turistička ponuda
Lepoglava
integrirani turistički proizvod
Ključne riječi (engleski)
Tourism
tourism offer
Lepoglava
integrated touristic produc
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:383303
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-10 10:12:49