Naslov Uloga fizioterapeuta u poticanju pravilnog motoričkog razvoja djeteta do 2. godine života
Naslov (engleski) The role of a physiotherapist in encouragement of proper motor development of a child up to 2 years of age
Autor Paula Šoštarić
Mentor Anica Kuzmić (mentor)
Član povjerenstva Manuela Filipec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Kuzmić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Valentina Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za fizioterapiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Fizikalna medicina i rehabilitacija
Sažetak Normalan motorički razvoj se može objasniti kao proces stjecanja vještina u kojima dijete koristi vlastito tijelo kako bi savladalo prostor i rukovalo s predmetima u svrhu postizanja određenog cilja. Razvoj motorike je usko povezan sa emocionalnim, socijalnim, tjelesnim i psihičkim razvojem djeteta pa neki istraživači psihički razvoj djeteta u vrlo ranoj dobi interpretiraju prema osnovi razvoja i napredovanja pokreta. Čitav razvoj motorike se može podijeliti u četiri razvojna područja, a to su: kontrola glave, pokreti trupa, pokreti ruku i pokreti nogu.
Vrlo važni događaji u djetetovu motoričkom razvoju se nazivaju miljokazi, no oni su različiti za svako dijete. Svako se dijete rađa s određenim mogućnostima i sposobnostima koje kroz mjesece i godine unaprjeđuje te je brzina kojom dijete napreduje individualna i tipična samo za njega, isto kao i lakoća izvođenja vještina.
Kako bi se otkrila i uvidjela eventualna odstupanja djeteta od normalnog motoričkog razvoja, postoji podjela motoričkog razvoja na razvojne faze te svaka od njih obuhvaća tri mjeseca djetetova života. Prema razvojnim fazama se može uočiti koje bi dijete motoričke vještine trebalo izvoditi u određenom periodu. Ako dijete kasni u svojem razvoju 3 ili više mjeseca, roditelji bi trebali obratiti pažnju na simptome rizika za razvoj motorike, koji se isto tako promatraju po mjesecima. Važno je i da roditelji dobiju smjernice o tome što točno trebaju promatrati kako bi se ustanovila odstupanja. Jedan od poremećaja koji se mogu javiti kod djece koja odstupaju od pravilnog motoričkog razvoja su poremećaji mišićnog tonusa te on može biti povećan pa se radi o hipertonusu ili smanjen pa se govori o hipotonusu. Kombinacija hipotonusa i hipertonusa se naziva distoni sindrom te se isto tako svrstava u odstupanje od pravilnog motoričkog razvoja.
Neizostavan član multidisciplinarnog tima, koji liječi djecu koja odstupaju od normalnog motoričkog razvoja, je fizioterapeut, čija je uloga procjena djeteta te planiranje rehabilitacije za samo dijete. Veoma važnu ulogu u tretmanu djeteta ima roditelj koji mora biti educiran o pravilnoj njezi djeteta od strane fizioterapeuta. Osim toga, fizioterapeut educira roditelje o baby handlingu i vježbama za razvoj motorike.
Sažetak (engleski) Normal motor development can be explained as the process of acquiring skills in which a child uses his own body to master space and handle objects in order to achieve certain goals. The development of motor skills is closely related to the emotional, social, physical and mental development of the child, so some researchers, of the mental development of the child at a very early age, interpret it according to the basis of development and progress of movement. The whole development of motor skills can be divided into four developmental areas: head control, torso movements, arm movements and leg movements.
Very important events in a child's motor development are called milestones, but they are different for each child. Every child is born with certain abilities that he improves over the months and years, and the speed with which the child progresses is individual and typical only for him, as well as the ease of performing the skill.
In order to detect and increase possible deviations of the child from normal motor development, there is a division of motor development into developmental stages, each of which covers three months of the child's life. According to the developmental stages, it can be noticed which motor skills a child should report in a certain period. If children are 3 or more months late in their development, parents should pay attention to the symptoms of motor development risk, which are also observed by months. It is also important that parents are given guidance on what exactly they should observe in order to establish deviations. One of the disorders that can occur in children who deviate from proper motor development are disorders of muscle tone. Muscle tone can be increased, so it is called hypertonia or reduced and then it is called hypotonia. The combination of hypotonia and hypertonia is called dystonic syndrome and is also classified as a deviation from proper motor development.
An indispensable member of the multidisciplinary team, which treats children who deviate from normal motor development, is a physiotherapist, whose role is to assess the child by planning rehabilitation for the child himself. A very important role in the treatment of a child is played by the parent who must be educated about the proper care of the child by a physiotherapist. In addition, the physiotherapist educates parents about baby handling and motor development exercises.
Ključne riječi
motorički razvoj
razvojne faze
fizioterapeut
edukacija
Ključne riječi (engleski)
motor development
developmental stages
physiotherapist
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:582710
Studijski program Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-04 12:06:19