završni rad
Online novinarstvo

Matija Katalenić (2015)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
Podaci o radu
NaslovOnline novinarstvo
AutorMatija Katalenić
Voditelj/MentorDarijo Čerepinko (mentor)
Sažetak rada
Online novinarstvo je poseban oblik novinarstva jer se ostvaruje putem interneta. Kao i svako zanimanje ima nekih nedostataka, no također ima i mnogo prednosti u odnosu na tiskano novinarstvo. Kratak video sa zvukom ponekad može puno više pokazati od stotinu slika. Velika prednost je i interakcija s korisnicima putem komentara u stvarnom vremenu, putem društvenih mreža itd. Preci današnjih novinara su bili putujući pjevači koji su po selima izvještavali o aktualnim događajima. Nakon tiska, radija, televizije pojavio se i internet. Internet je osnovan daleke 1969. godine od strane američke vojske no sve je počelo za širu javnost 1989. godine kada je Tim Berners Lee izmislio WWW. U Hrvatskoj je sve počelo 1991. kada je pokrenut Carnet. Među medijima HRT je prvi pokrenuo web stranicu. Monitor je pokrenut 1997. i bio je jedini hrvatski medij koji je svakodnevno ažurirao svoje vijesti. Posljednji klasični medij koji je pokrenuo online izdanje bio je Jutarnji list 2005. godine, ali od tada pojavljuje se sve više novih stranica koje vide zaradu na internetu. Online novinari se bore za svaki klik na njihove vijesti što znači više čitanja, veća zarada. Veliko priznanje za njih bilo je kada se počela dodjeljivati prva nagrada za online novinarstvo. Nagrada SAP e-journalist Prize (današnja SAP ICT Journalist Prize – Božo Težak) koja se prvi puta dodjelila 2001. godine. [1] U poslu online novinarstva nisu samo novinari koji pišu tekstove već postoji i odjel za računovodstvo, odjel prodaje i oglašavanja, tehnološki odjel i mnogi drugi poslovi koji se zajedno trude da postignu što bolje rezultate i privuku što više čitatelja. Stoga treba znati napisati vijest, napraviti fotografiju, koristiti razne programe za obradu slika i videa, napraviti dobre infografike i još mnogo toga što donosi posao online novinarstva te se moraju prilagoditi novim tehnologijama i navikama na internetu koje se svakodnevno mijenjaju.
Ključne riječionline novinarstvo medij karakteristike interneta interakcija poslovanje promidžba agencija
Povjerenstvo za obranuDomagoj Frank
Robert Geček
Darijo Čerepinko
Mario Periša
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za multimediju, oblikovanje i primjenu
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Masovni mediji
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMultimedija, oblikovanje i primjena
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. techn. graph.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:081196
PohranioMario Kolar