Rad nije dostupan
završni rad
Spolno prenosive bolesti, educiranost i spolno ponašanje srednjoškolaca

Filip Zdaček (2015)
Sveučilište Sjever
Sveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
Podaci o radu
NaslovSpolno prenosive bolesti, educiranost i spolno ponašanje srednjoškolaca
AutorFilip Zdaček
Voditelj/MentorDinko Puntarić (mentor)
Sažetak rada
U posljednjih se nekoliko desetljeća u čitavom svijetu pa tako i u Hrvatskoj, opaža značajan porast učestalosti spolno prenosivih bolesti, koje sve više predstavljaju globalni problem. Najveći problem je taj što raste učestalost spolno prenosivih infekcija koje pogađaju sve mlađu populaciju, kao što su primjerice infekcija HPV-om, C. trachomatis ili infekcija protozoonom T. vaginalis. Kako neki autori navode, to je moguće zbog sve ranijeg stupanja u spolne odnose, ne korištenja zaštite kod prvog, neredovito korištenje zaštite kod kasnijih spolnih odnosa te promiskuitetnog ponašanja. Sve ranije stupanje u spolne odnose zasigurno rezultira sve većom incidencijom spolno prenosivih bolesti (STD-Sexually transmitted diseases) među adolescentima te sve većim brojem maloljetničkih trudnoća koje predstavljaju jedan od glavnih problema spolno-reproduktivnog zdravlja adolescenata. Takvo ponašanje i manjak znanja o spolno prenosivim bolestima potvrđuje i istraživanje u ovom radu u koje su uključeni srednjoškolci iz dvije srednje škole, gdje se može zaključiti da ispitanici iz medicinske škole pokazuju više znanja o STD od onih iz srednje tehničke škole, vjerojatno zbog češćeg susretanja s tom tematikom kroz predviđeni nastavni plan i program. Iako je iz rezultata vidljivo da je stupanje u spolne odnose ovisno o dobi približno jednako u obje škole, svejedno u srednjoj tehničkoj školi ima više spolno aktivnih. Veća educiranost srednjoškolaca iz medicinske škole o spolno prenosivim bolestima, koja je dokazana ovim istraživanjem, najvjerojatnije povlači za sobom i manji broj spolno aktivnih u toj školi. I to zbog veće svjesnosti o STD i mogućim popratnim posljedicama zbog stupanja u spolni odnos. Mladima je potrebno osigurati relevantne informacije o spolnosti i spolno-reproduktivnom zdravlju, s time da se to dobivanje informacija uskladi s dobi. Od svih uloga medicinske sestre/prvostupnika sestrinstva u skrbi za klijenta, svakako se ističe uloga edukatorice. Uz nesumnjivo poznavanje relevantnih činjenica o spolnosti i spolno-reproduktivnom zdravlju koje stječe tokom studija, prvostupnik sestrinstva je osposobljen za poučavanje svih dobnih skupina, pa tako i adolescenata, bilo da djeluje u nekoj ustanovi (bolnica, škola, dom zdravlja, školska medicina) ili svoje profesionalno znanje širi u svom okruženju.
Ključne riječiadolescenti spolno prenosive bolesti prvostupnik sestrinstva seksualno ponašanje znanje
Povjerenstvo za obranuNatalija Uršulin-Trstenjak
Dinko Puntarić
Melita Sajko
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište Sjever
Ustrojstvena jedinica niže razineSveučilišni centar Varaždin
Odjel za biomedicinske znanosti
MjestoKoprivnica
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOMEDICINA I ZDRAVSTVO
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
Javno zdravstvo
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaSestrinstvo
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. med. techn.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-11-25
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:122:466801
PohranioJasna Kosić