Naslov Komparativna analiza znanja i stavova studenata sestrinstva i studenata fizioterapije o infekciji humanim papilomavirusom
Naslov (engleski) A comparative analysis of knowledge and attitudes of nursing and physiotherapy students regards to human papillomavirus
Autor Doris Remar
Mentor Tomislav Meštrović (mentor)
Član povjerenstva Valentina Novak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Meštrović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zoran Žeželj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita Epidemiologija
Sažetak Humani papiloma virus (HPV) predstavlja najčešću spolno prenosivu infekcija u svijetu i jednu od vodećih uzroka karcinoma vrata maternice. Pripada porodici Papillomaviridae, skupini DNA virusa, te je danas identificirano više od 200 tipova istog. Virus ulazi u epitel kroz oštećenje kože/sluznice i inficira bazalne matične stanice. Podtipovi HPV-a pokazuju sklonost mjestima na tijelu koja najčešće inficiraju, a manifestacije bolesti koje proizlaze iz infekcije mogu varirati. Kako ne postoji specifični lijek za liječenje HPV-a, postoji mogućnost liječenja simptoma i prevencije. Cjepiva protiv HPV-a, koja su uvedena u mnoge zemlje, također i u RH, u proteklom desetljeću, pokazala su obećavajuće rezultate u smanjenju infekcije HPV-om i povezanih bolesti.
U ovome radu, provedenim se istraživanjem željelo ustanoviti razlikuju li se studenti Sveučilišta Sjever koji pripadaju različitim socio-demografskim grupacijama, posebice studenti sestrinstva i studenti fizioterapije, u razini znanja i stavovima prema HPV infekciji.
Istraživanje se provelo empirijskom kvantitativnom metodom, gdje su rezultati dobiveni „on-line“ anketom, putem Google Forms obrasca na prigodnom uzorku 179 pripadnika referentne populacije, gdje je uzorkom obuhvaćeno 119 studenata studija sestrinstva te 60 studenata studija fizioterapije. Podaci koji su prikupljeni prilikom istraživanja, obrađeni su u statističkom programskom paketu za socijetalne znanosti, SPSS-u 21. Podaci su prikupljani kroz ožujak i travanj 2022. godine.
Prema dobivenim rezultatima, utvrđeno je kako se u razini znanja o HPV infekciji statistički značajno razlikuju studenti različite životne dobi, studenti različitih godina studija, studenti različitih studijskih smjerova, studenti koji se međusobno razlikuju obzirom na redovitost obavljanja ginekoloških/uroloških pregleda te studenti koji se razlikuju obzirom na procijepljenost cjepivom protiv HPV infekcije.
Veću razinu znanja o HPV infekciji iskazuju studenti stariji od 30 godina odnosno studenti starije životne dobi, studenti viših godina studija, studenti sestrinstva, studenti koji redovito obavljaju ginekološke/urološke preglede te studenti koji nisu cijepljeni cjepivom protiv HPV-a. Dok studenti mlađi od 21 godine, odnosno studenti mlađe životne dobi, studenti nižih godina studija, studenti fizioterapije, studenti koji ne obavljaju redovito ginekološke/urološke preglede te studenti koji su cijepljeni cjepivom protiv HPV-a iskazuju manju razinu znanja o HPV infekciji.
Sažetak (engleski) Human papilloma virus (HPV) is the most common sexually transmitted infection in the world and one of the leading causes of cervical cancer. It belongs to the Papillomaviridae family, a group of DNA viruses, and more than 200 types of it have been identified today. The virus enters the epithelium through damage to the skin/mucosa and infects the basal stem cells. HPV subtypes show a preference for the places on the body that most often infect, and the manifestations of disease resulting from infection can vary. As there is no specific drug for the treatment of HPV, there is the possibility of treating the symptoms and prevention.
Vaccines against HPV, which have been introduced in many countries, including in the Republic of Croatia, have shown promising results in reducing HPV infection and related diseases in the past decade.
In this paper, the conducted research wanted to establish whether students of the University of the North who belong to different socio-demographic groups, especially nursing students and physiotherapy students, differ in the level of knowledge and attitudes towards HPV infections.
The research was carried out using an empirical quantitative method, where the results were obtained by an "online" survey, via a Google Forms form, on a convenient sample of 179 members of the reference population, where the sample included 119 nursing students and 60 physiotherapy students. The data collected during the research were processed in the statistical software package for social sciences, SPSS 21. The data were collected through March and April 2022.
According to the obtained results, it was determined that students of different ages, students of different years of study, students of different fields of study, students who differ from each other regarding the regularity of gynecological/urological examinations and students who differ with regard to vaccination against HPV infection.
Students over 30 years of age, i.e. students of an older age, students in higher years of study, nursing students, students who regularly perform gynecological/urological examinations and students who have not been vaccinated against HPV show a higher level of knowledge about HPV infections. While students under the age of 21, i.e. students of a younger age, students in lower years of study, physiotherapy students, students who do not perform regular gynecological/urological examinations and students who have been vaccinated against HPV show a lower level of knowledge about HPV infections.
Ključne riječi
humani papiloma virus
HPV infekcija
karcinom vrata maternice
cjepivo
prevencija
Ključne riječi (engleski)
human papilloma virus
HPV infection
cervical cancer
vaccine
prevention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:075714
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-07 10:52:03