Naslov Mišljenja studenata sestrinstva i fizioterapije o radu s osobama s autizmom
Naslov (engleski) The perspectives of nursing and physiotherapy students on working with autistic people
Autor Lana Maraš
Mentor Zlatko Bukvić (mentor)
Član povjerenstva Valentina Novak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rosana Ribić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2023-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Autizam je razvojni poremećaj čiji se simptomi počinju javljati već u ranom djetinjstvu. Najčešće se javlja tijekom prve do treće godine života djeteta, te su zahvaćene psihičke funkcije, i traje tijekom cijelog života. Moguće je da se manifestacija autizma javi kasnije, između četvrte i pete godine života, što se često naziva sekundarnim autizmom. Češće zahvaća dječake nego djevojčice, a incidencija je 4-6 oboljelih osoba na 10 000 djece. U proteklih deset godina primijećen je porast učestalosti pojave poremećaja iz autističnog spektra, prema istraživanjima, a procjenjuje se da se pojavljuju kod oko 1% opće populacije.
Cilj istraživanja bio je istražiti mišljenja studenata sestrinstva i fizioterapije o radu s osobama s autizmom na Sveučilištu Sjever u Varaždinu. Ispitanici su procijenili razne aspekte rada s osobama s autizmom, istaknuli važnost edukacije i prepoznali ključne vještine kao što su empatija, strpljenje i kreativnost. Studenti izražavaju interes za rad s osobama s autizmom, ali također osjećaju nesigurnost i potrebu za podrškom u suočavanju s brojnim izazovima u radu s osobama s autizmom.
Medicinske sestre igraju ključnu ulogu u pružanju podrške osobama sa autizmom. Njihova uloga obuhvaća pružanje emocionalne podrške osobama i njihovim obiteljima, praćenje specifičnih potreba svake osobe, kao i suradnju sa multidisciplinarnim timom kako bi se osigurao što kvalitetniji tretman i terapija. Uloga medicinskih sestara i zdravstvenih djelatnika u radu s osobama s autizmom doprinosi njihovom profesionalnom razvoju i omogućava ostvarivanje potencijala pacijenata. Empatičan pristup medicinskih sestara olakšava komunikaciju i stvaranje povjerenja. Kontinuirana edukacija medicinskih sestara je ključna za njihov profesionalni rast i kvalitetnu njegu osoba s autizmom, što također unaprjeđuje njihove vještine i dovodi do veće kvalitete života.
Sažetak (engleski) Autism is a developmental disorder the symptoms of which begin to appear in early childhood. It most often starts in children between the ages 1 and 3, and the person’s psychological functions are impacted and last their entire life. It is possible for the first manifestation of autism to occur later, between the ages 4 and 5, in which case it is often referred to as secondary autism. Autism affects boys more often than girls, and the incidence is 4-6 children per 10,000. In the past ten years, research has noted an increase in the frequency of the occurrence of disorders from the autistic spectrum, and it is estimated that they occur in about 1% of the general population.
The aim of this research project was to investigate the opinions of nursing and physiotherapy students at the University of the North in Varaždin about working with people with autism. The respondents reflected on various aspects of working with people with autism, emphasized the importance of education and recognized the significance of empathy, patience and creativity as key skills in the process. Students expressed an interest in working with people with autism, but also recognized their own insecurity and the need for support when tackling the many challenges of working with people with autism.
Nurses play a key role in supporting people with autism. Their role includes providing emotional support to people with autism and their families, monitoring the specific needs of each person, as well as cooperating with a multidisciplinary team to ensure the best possible treatment and therapy. The role of nurses and health professionals in working with people with autism contributes to their professional development and enables the realization of the patients' potential. The nurses' empathic approach facilitates communication and builds trust. Continuous education of nurses is essential for their professional growth as well as for the quality of care they give to people with autism. The quality of care people with autism receive in turn also improves their skills and leads to a higher quality of life.
Ključne riječi
Autizam
medicinska sestra
fizioterapeut
zdravstvena njega
podrška
empatija
Ključne riječi (engleski)
Autism
nurse
physiotherapist
health care
support
empathy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:336069
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-29 08:19:47