Sažetak | Ovaj diplomski rad istražuje primjenu virtualne i proširene stvarnosti u kontekstu multimedijske videotehnologije. Virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) predstavljaju napredne tehnologije koje korisnicima omogućavaju interaktivno i imerzivno iskustvo kroz digitalne simulacije i nadopune stvarnog svijeta.
U radu se analiziraju osnovni koncepti i tehnologije VR i AR sustava te njihova povezanost s multimedijskom videotehnologijom. Proučavaju se različite metode prikaza virtualnog i proširenog sadržaja, kao što su stereoskopija, praćenje pokreta, projektiranje holograma i sl. Također se razmatraju mogućnosti interakcije korisnika s virtualnim i proširenim okruženjem, uključujući upravljanje pokretima, gestama, glasovnim naredbama i haptičkim povratnim informacijama.
Uz to, istražuju se primjene VR i AR tehnologija u multimedijskoj videotehnologiji. Poseban naglasak stavljen je na razvoj inovativnih alata i tehnika za snimanje, obradu, prijenos i reprodukciju multimedijskog sadržaja u VR i AR formatima. Također se analiziraju prednosti i izazovi koje ove tehnologije donose u područjima kao što su edukacija, zabava, turizam, medicina i druge industrije.
Također se istražuje primjena oblaka točaka u multimedijskim videotehnologijama te njihova primjena pri stvaranju trodimenzionalnih vizualnih sadržaja. Naglasak će biti na osnovnim konceptima oblaka točaka, njihovim prednostima i ograničenjima te obradi i prijenosu.
Kroz istraživanje relevantne literature, analizu primjera i eksperimentalne studije, ovaj rad pruža uvid u mogućnosti i perspektive koje virtualna i proširena stvarnost pružaju u multimedijskoj videotehnologiji. Cilj je razumjeti prednosti, ograničenja i buduće trendove ovih tehnologija kako bi se potaknulo daljnje istraživanje i razvoj inovativnih rješenja u ovom području. |
Sažetak (engleski) | This master's thesis explores the application of virtual and augmented reality in the context of multimedia video technology. Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) are advanced technologies that provide users with interactive and immersive experiences through digital simulations and enhancements of the real world.
The thesis analyzes the fundamental concepts and technologies of VR and AR systems and their connection to multimedia video technology. Various methods of displaying virtual and augmented content are examined, such as stereoscopy, motion tracking, hologram projection, and others. The possibilities of user interaction with virtual and augmented environments are also discussed, including motion control, gestures, voice commands, and haptic feedback.
Additionally, the applications of VR and AR technologies in multimedia video technology are explored. Special emphasis is placed on the development of innovative tools and techniques for capturing, processing, transmitting, and reproducing multimedia content in VR and AR formats. The advantages and challenges that these technologies bring in fields such as education, entertainment, tourism, medicine, and other industries are also analyzed.
Furthermore, the application of point clouds in multimedia video technologies and their utilization in creating three-dimensional visual content is also being explored. Emphasis will be placed on the fundamental concepts of point clouds, their advantages and limitations, as well as their processing and transmission.
Through research of relevant literature, examination of examples, and experimental studies, this thesis provides insights into the possibilities and perspectives that virtual and augmented reality offer in multimedia video technology. The aim is to understand the benefits, limitations, and future trends of these technologies in order to stimulate further research and development of innovative solutions in this field. |