Naslov Uloga osobnog brendinga gradonačelnika u kreiranju pozitivnog imidža lokalne zajednice
Naslov (engleski) The Role of Personal Branding of Mayors in Creating a Positive Image of the Local Community
Autor Hrvoje Ružić
Mentor Ivona Čulo (mentor)
Član povjerenstva Željko Krušelj (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Vojković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivona Čulo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Koprivnica) (Odjel za komunikologiju, medije i novinarstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Pojavom novih medija i socijalnih mreža mijenja se cjelokupan komunikacijski kontekst. Interaktivnost i velika brzina razmjene informacija u vrijeme digitalizacije omogućuje svakome od sudionika u komunikacijskom procesu gotovo trenutačnu povratnu informaciju. Naglasak na komunikacijskom procesu nikad nije bio veći, što prepoznaju i političari, ali i njihovi PR-ovci.
Ovaj rad istražuje područje osobnih odnosa s javnošću gradonačelnika kao najistaknutije i medijski najeksponiranije osobe u lokalnoj zajednici u kreiranju pozitivnog imidža, ne samo njega osobno, nego i čitave lokalne zajednice u kojoj djeluje. U suvremeno je doba održiv razvoj društva, a time i gospodarenje otpadom, od izuzetne važnosti za razvoj zajednice te je glavni cilj ovoga rada analiza korelacije uloge osobnog brendiranja gradonačelnika i percepcije stanovnika grada Koprivnice o radu javne uprave i ulozi komunalnog društva u kontekstu gospodarenja otpadom, na primjeru gradonačelnika Grada Koprivnice Mišela Jakšića i Gradskog komunalnog poduzeća Komunalac d.o.o.
Glavni je cilj istraživanja istražiti ulogu osobnog brendinga gradonačelnika u kreiranju pozitivnog imidža lokalne zajednice. Iz glavnog cilja proizašla su tri sporedna cilja: 1) utvrditi mišljenje javnosti o važnosti gospodarenja otpadom, kao i zadovoljstvo provođenjem određenih usluga Grada i Komunalca; 2) analizirati medijsku recepciju provođenja strategije gospodarenja otpadom Komunalca; 3) utvrditi medijski utjecaj gradonačelnika na lokalnu zajednicu o važnosti strategije gospodarenja otpadom.
Uporabom kvantitativne, ali i kvalitativne analize sadržaja, analizirani su vodeći hrvatski nacionalni i lokalni internetski.
Rezultati pokazuju kakav je imidž gradonačelnika Grada Koprivnice u medijima, je li njegova uloga primarno pozitivno ili negativno percipirana u odabranim medijima, kao i je li to u korelaciji s pozitivnom ili negativnom percepcijom cijele lokalne zajednice u kontekstu tema vezanih za gospodarenje otpadom, odnosno tvrtke Komunalac.
Sažetak (engleski) With the emergence of new media and social networks, the entire communication context has changed. Interactive content and high speed of information exchange in the time of digitalization enables all participants of the communication process to have an almost immediate feedback. The emphasis on the communication process has never been greater, which is recognized by politicians, as well as their PR experts.
This paper researches the area of personal public relations of a mayor, the person who is the most prominent and the most exposed in media in a local community, in creating a positive image of not only him or her personally but of the whole community he or she works in. In modern times the sustainable development of society, including waste management, is of crucial importance for the development of that community and so the main aim of this paper is to analyse the correlation between personal branding of the mayor and the perception of the citizens of the city of Koprivnica regarding the work of the public administration as well as the role of a utility company in connection with waste management, all on the example of Mayor Mišel Jakšić and the City Utility Company Komunalac ltd.
The main goal of the research is to explore the role of personal branding of the Mayor in creating a positive image of the local community. The main goal was split into three smaller ones: 1) determine the opinion of the public on the importance of waste management as well as the public satisfaction of certain services provided by City Management and Komunalac; 2) analyse media reception of the city’s strategy for managing waste; 3) determine the influence the Mayor has on the local community through media, regarding the importance of having a waste management strategy.
Using the quantitative but also quality content analysis, leading national and local internet portals were analysed.
The results reflect the image of the Mayor of Koprivnica in media and whether his role is primarily regarded as positive or negative in the chosen media. Also, if those are in correlation with the positive or negative perception of the whole local community in the context of topics regarding waste management, and the City Utility Company Komunalac.
Ključne riječi
gradonačelnik
Grad Koprivnica
gospodarenje otpadom
imidž
Komunalac
osobni odnosi s javnošću
Ključne riječi (engleski)
mayor
the city of Koprivnica
waste management
image
Komunalac
personal public relations
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:105631
Studijski program Naziv: Komunikologija, mediji i novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra komunikologije, medija i novinarstva (univ. mag. comm.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-03-04 12:06:36