Naslov Komunikološki profil hrvatskih političara
Autor Davor Foder
Mentor Ljubica Bakić-Tomić (mentor)
Član povjerenstva Vladimir Šimović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubica Bakić-Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Jeličić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Ovaj diplomski rad obrađuje temu komunikološkog profila hrvatskih političara. Komunikološki profil hrvatskih političara predstavlja složenu cjelinu koja obuhvaća odnos političkih dionika, medija i javnosti u svim oblicima komuniciranja. Također obuhvaća i djelovanje dionika u osobnoj komunikaciji, odnosno kontakta licem u lice, koje ima za cilj promoviranje i stvaranje imidža dionika u političkoj komunikaciji.
Za samo komuniciranje u politici, potrebno je imati obostrano povjerenje između dionika koji komuniciraju. Samo kvalitetna komunikacija dionika može dovesti do uspješnog rezultata.
Stav javnosti je da političke stranke i političari, ako žele postići dobre rezultate, moraju imati dobro razvijenu komunikaciju sa svojim zainteresiranim javnostima te takvu komunikaciju trebaju održavati sustavno, longitudinalno i svakodnevno.
Tema komunikološki profil hrvatskih političara, obradila je verbalnu i neverbalnu komunikaciju, manipulativno ponašanje u komunikaciji, tumačenje znakova u neverbalnoj komunikaciji, korištenju strategije u komuniciranju, medijskoj slici političara i njegovom imidžu i prožimanju sa etičkim normama.
Istraživanje je obradilo verbalnu i neverbalnu komunikaciju političara, koja je promatrana kroz kongruentnu i asertivnu komunikaciju za vrijeme govora u Hrvatskom Saboru, na predizbornim skupovima, intervjuima.
Cilj istraživanja bio je utvrditi kojim se komunikacijskim alatima služe političari u svojim kampanjama, kako javnost percipira komunikaciju političara u medijima te utvrditi kojem su rodu ispitanici skloniji, ženskom ili muškom kandidatu.
Sažetak (engleski) This thesis is about communication profile of Croatian politicians. Communication profile of Croatian politicians represents one very complex whole that combines relation with political participants, media and public in all communication forms. It also includes that person’s private communication referring to face to face contact which has its goal to promote and create a political communication image of that person.
For political communication itself we need mutual thrust between all participants who communicate. And only that can lead to success. Public attitude toward political parties and politicians is that their communication has to be well developed and advanced but as such it has to be consistently, longitudinally and on everyday basis.
Elaboration communication profile of Croatian politicians, defines verbal and nonverbal communication, manipulative communication behavior, how to interpret signs of nonverbal communication, furthermore how to use communication strategies and tools in communication, then in forming media profile and image of a politician and how its permeates within ethic norms.
Thesis deals with verbal and nonverbal communication of politicians viewed through congruent and assertive communication during their speech in Croatian Parliament, at pre election gatherings, interviews.
The aim of the research is to determine which communication tools are used by politicians in their campaigns, how does the public perceive the politician’s communication in media, and in the end are respondents more inclined towards female or male candidate.
Ključne riječi
komunikacija
verbalna i neverbalna komunikacija
politička komunikacija
politika
odnosi s javnošću
političari
Ključne riječi (engleski)
communication
verbal and nonverbal communication
political communication
politics
public relations
politicians
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:035174
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-09-07 14:12:45